Krzysztof Czabański

i

Autor: Archiwum serwisu Krzysztof Czabański

Czabański zamiast walczyć o abonament tępi DISCO POLO

2017-02-01 6:00

Muzykę disco polo uwielbiają miliony Polaków, czego dowodem była bijąca rekordy popularności impreza sylwestrowa w Telewizji Polskiej. Między innymi na taką muzykę stawia prezes TVP Jacek Kurski (51 l.). - Telewizja publiczna musi być dla wszystkich. I dla tych, którzy kochają disco polo, i dla tych, którzy lubią Teatr Telewizji - potwierdza prof. Maciej Mrozowski (67 l.), medioznawca z UW. Najwyraźniej nie rozumie tego przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański (69 l.).

Podczas niedawnego "Sylwestra z Dwójką" w Zakopanem największą gwiazdą był Zenon Martyniuk (48 l.). Wydarzenie było najchętniej oglądaną sylwestrową imprezą. Według danych Nielsen Audience Measurement średnia oglądalność wyniosła 4,29 mln widzów, a w szczytowym momencie, podczas jednej z piosenek Martyniuka - ponad 5 mln - poinformował portal Wirtualnemedia.pl. - Czas skończyć z tą upiorną hipokryzją, że ktoś wstydzi się disco polo. Ludzie pokochali ten gatunek. Jest to typ muzyki, który trafia do serc i wyobraźni Polaków i będzie reprezentowany również w telewizji publicznej. Jesteśmy telewizją publiczną i musimy odzwierciedlać wszystkie emocje i gatunki muzyczne. Również disco polo i Zenka Martyniuka, którego osobiście uwielbiam - mówił nam niedawno Jacek Kurski.

Dziura Czabańskiego

Ale w tej sprawie prezes TVP ma wroga. Jest nim szef RMN Krzysztof Czabański, który od prawie roku pracuje nad uszczelnieniem opłat abonamentowych. I chociaż co chwilę wpada na inny pomysł, jak finansować publiczne media, nic w tej sprawie się nie zmieniło. Złośliwi kłopoty budżetowe TVP nazywają wprost: dziura Czabańskiego. Co robi Czabański? Próbuje zrzucać winę na władze TVP.

- Disco polo, które staje się jakimś takim ulubionym programem, przynajmniej sądząc z zapowiedzi, bo na razie pojawiło się tylko na sylwestra (.). Trudno jest na tym tle namawiać ludzi do płacenia abonamentu - stwierdził Krzysztof Czabański w radiowej Trójce.

Telewizja dla wszystkich

Eksperci przekonują jednak, że disco polo powinno być w TVP.

- Telewizja publiczna ma odpowiadać różnym gustom. A przede wszystkim stać na straży szacunku do każdego widza, niezależnie od jego gustów. Przecież abonament płacą wszyscy - komentuje nam prof. Maciej Mrozowski (67 l.), medioznawca.

Inny wybitny ekspert w tej dziedzinie prof. Wiesław Godzic dodaje: - Disco polo jest najlepiej oglądane. Ale nie chodzi tylko o pokazywanie tej muzyki, ale też dyskutowanie o niej jako o zjawisku kulturowym. Czabański krytykuje Kurskiego oczywiście nie z miłości do mediów wyższych lotów, ale dlatego, żeby dołożyć przeciwnikowi - kwituje prof. Godzic.

Zobacz: Abonament RTV. Nowa stawka! Rewolucyjne zmiany. Zapłacą wszyscy