(2021) BMW 128ti - nowy przednionapędowy hot-hatch
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
"BMW serii 1? Kiedyś to było!" Owszem, kiedyś sportowe wariant BMW serii 1 miał pod maską 3-litrowe R6 i był pędzony na tył albo wszystkie koła.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Niestety, wraz z debiutem nowej generacji producent zmienił swoją koncepcję sportowego kompakta, w wyniku czego zmniejszył rozmiar silnika i przeniósł napęd na przód. Teraz BMW rozpoczyna nowy rozdział, w którym spróbuje zagrozić najlepszym przednionapędowym sportowcom. Debiutuje BMW 128ti - przednionapędowy hot-hatch!
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Kiedy BMW oficjalnie zakomunikowało, że nowa generacja serii 1 otrzyma przeprojektowaną, przednionapędową platformę, fani marki strzelili mocnego focha. Całą sieć zalały komentarze, które miały sugerować, że bawarska marka się kończy.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Ciężko nie kryć frustracji, skoro Niemcy od zawsze przyzwyczajali swoich miłośników do dużych, silnych motorów i radości z jazdy, jaka płynęła z zarzucaniem tylną osią.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Niestety, BMW nie miało wyboru i musiało reagować na zmieniające się trendy. Najlepszym przykładem jest nowe BMW serii 3, którego znaczna większość nabywców decydowała się na napęd xDrive (na wszystkie koła), a jedynie garstka sięgała po egzemplarze z napędem na tył. To między innymi dlatego sportowa odmiana serii 1 o oznaczeniu M135i jest dostępna wyłącznie z napędem na obie osie.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Niemcy zrobili to w wielkim stylu, bowiem specjalnie na tę okazję przygotowali zupełnie nowe i przednionapędowe BMW 128ti. Nazwa to nie losowo dobrane liczby i literki. Skrót "ti" (Touring International) to hołd dla modelu 318ti Compact (E36), który po raz pierwszy zadebiutował w 1995 roku.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Nowa "jedynka" pędzona na przód ma pod maską 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik o mocy 265 KM, który współpracuje z 8-biegowym automatem. W efekcie sprint od 0 do 100 km/h trwa w tym wydaniu 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Nad trakcją czuwa mechanizm różnicowy typu Torsen o ograniczonym uślizgu.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Względem mocniejszego BMW M135i przednionapędowa propozycja ma być sztywniejsze (sportowe zawieszenie M) i być niżej zawieszone (-10 mm). Co więcej wraz z pozbyciem się tylnego dyferencjału, inżynierom udało się odchudzić kompakta o 80 kg.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Z modelem 128ti producent z Bawarii po raz pierwszy w historii uderzy w segment przednionapędowych sportowców. Bezpośrednią konkurencją nowej wersji będą takie modele jak Golf GTI, Renault Megane R.S. czy Ford Focus ST i Hyundai i30 N. Zgodnie z obietnicą BMW samochód trafi do europejskich salonów sprzedaży jeszcze w 2020 r. Więcej informacji poznamy najprawdopodobniej bliżej zimy.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
BMW 128ti to wielkie zaskoczenie. Mało kto spodziewał się takiego ruchu ze strony niemieckiej marki.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Nadwozie przednionapędowca zasadniczo nie różni się od sportowego wariantu M135i xDrive.
więcej...
foto: BMW
Nowe BMW 128ti to pierwszy przednionapędowy sportowiec w historii niemieckiej marki.
Testy na Nurburgringu powoli dobiegają końca. Premiera nowego modelu jest przewidziana przed końcem 2020 roku.