2022 Audi RS3 Sportback i Audi RS3 Limousine
Debiutują nowe Audi RS3 Sportback i Audi RS3 Limousine. Wiemy już wszystko o sportowych kompaktach napędzanych mocnym 5-cylindrowym silnikiem benzynowym. Auta już z daleka wyróżniają się groźną stylizacją i poszerzonymi nadwoziami. Osiągi są zdumiewające. To najszybsze auta w klasie hot-hatchy!
2022 Audi RS3
Audi RS3 Sportback i Audi RS3 Limousine już bez kamuflażu! Auta wyraźnie różnią się wizualnie od każdej wersji konwencjonalnego A3 oraz usportowionego S3.
2022 Audi RS3
Muskularne nadwozia nowych RS-ek otrzymały wyraźnie poszerzenia, duże wloty powietrza w zderzakach, dodatkowe elementy aerodynamiczne, charakterystyczne owalne końcówki w układzie wydechowym i duże obręcze kół wraz z kryjącymi się za felgami wielkimi tarczami hamulcowymi. Wszystko to jasno przekształca kompaktowego hatchbacka i sedana w rasowe hot-hatche.
2022 Audi RS3 Sportback
Możliwości nowej generacji RS3 są imponujące. Pod maską po raz kolejny zagościł już kultowy 2.5-litrowy silnik benzynowy o pięciu cylindrach. Tym razem jednostka TFSI generuje moc 400 KM (zakres 5600-7000 obr./min) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny od 2250 do 5600 obr./min.), co stanowi wzrost o 20 Nm w porównaniu z autem ostatniej generacji.
2022 Audi RS3 Sportback
Motor połączono z 7-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła quattro. Nowe RS3 przyspiesza ze startu zatrzymanego do pierwszej "setki" w 3,8 sekundy! To o 0,3 s szybciej w porównaniu z poprzednim modelem.
2022 Audi RS3 Sportback
Prędkość maksymalna domyślnie wynosi 250 km/h, jednak z pakietem RS Dynamics poprzeczka może zostać podniesiona do 290 km/h. To oznacza, że żaden gorący kompaktowy rywal nie dogoni na autostradzie nowego RS3 uzbrojonego w pakiet RS Dynamic. Na ten moment żaden konkurencyjny hot-hatch nie jest w stanie pojechać tak szybko.
2022 Audi RS3 Sportback
Opcjonalnie do Audi RS3 będzie można zamówić opony półslicki Pirelli P Zero "Trofeo R".
2022 Audi RS3 Sportback
Dzięki osiągom nowe Audi RS3 zrobi na rynku niemałe zamieszanie. Inżynierowie dołożyli wszelkich starań, żeby zagrozić równie dzikiemu Mercedesowi-AMG A 45 S. Z resztą, podobnie jak kompakt z Affalterbach, nowe Audi RS3 potrafi driftować.
2022 Audi RS3 Sportback
Najbardziej intrygującą wiadomością jest wyposażenie napędu w RS Torque Splitter. Na tylnej osi pojawił się mechanizm oferujący aktywne, w pełni zmienne wektorowanie momentu obrotowego między tylnymi kołami.
2022 Audi RS3 Sportback
W przeciwieństwie do tylnego mechanizmu różnicowego i sprzęgła wielotarczowego w poprzednim modelu, nowy RS Torque Splitter zawiera po jednym elektronicznie sterowanym zespole wielu sprzęgieł na każdym tylnym wale napędowym z własną jednostką sterującą. Rezultatem jest, zdaniem Audi, mniejsza podsterowność, lepsza stabilność i maksymalna zwinność.
2022 Audi RS3 Sportback
Podczas pokonywania zakrętów system wysyła moment obrotowy na zewnętrzne tylne koło, podczas gdy w trybie RS Torque Rear rozdzielacz momentu obrotowego umożliwia jeździe w drifcie i widowiskowe palenie gumy.
2022 Audi RS3 Sportback
Duże obręcze kół kryją wielkie tarcze hamulcowe.
2022 Audi RS3 Sportback
Atmosfera panująca we wnętrzu jest dopasowana do designu zewnętrznego.
2022 Audi RS3 Sportback
Kabinę wyróżniają następujące elementy: kierownica RS Sport ze spłaszczonym wieńcem i czerwonym paskiem na godzinie 12 oraz dedykowanym przyciskiem trybu RS, sportowe fotele RS z opcjonalną skórą Nappa oraz kontrastowe elementy tapicerki.
2022 Audi RS3 Limousine
Indywidualna dla RS3 jest także grafika na 12,3-calowym Audi Virtual Cockpit.
2022 Audi RS3 Limousine
Centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala otrzymał funkcję RS Monitor wyświetlającą przydatne informacje, takie jak temperatura płynu chłodzącego, oleju silnikowego i przekładniowego oraz ciśnienie w oponach.
2022 Audi RS3 Limousine
Sportowa zieleń i czarne dodatki to wyraziste połączenie.
2022 Audi RS3 Limousine
W takiej konfiguracji gorący kompakt wygląda jak wściekła modliszka gotowa do ataku.
2022 Audi RS3 Limousine
Lakier, który pojawił się na sedanie zaprezentowanym na zdjęciach prasowych, to charakterystyczna zieleń Kyalami.
2022 Audi RS3 Limousine
RS Torque Splitter może być konfigurowany według własnych upodobań za pomocą Audi Drive Select. Do wyboru jest pięć różnych trybów, w tym Komfort/Wydajność, Auto, Dynamic, RS Performance oraz wspomniany wcześniej RS Torque Rear.
2022 Audi RS3 Limousine
Auto jest najbardziej wyważoną ze wszystkich opcji, a rozkład momentu obrotowego nie pozwala na podsterowność ani nadsterowność.
2022 Audi RS3 Limousine
Tryb Dynamic przesyła jak najwięcej momentu napędowego na tylną oś, aby zapewnić większą zwinność, uzupełniając tryb RS Torque Rear.
2022 Audi RS3 Limousine
Tryb RS Performance jest przeznaczony do użytku na torze, aby zapewnić jak najmniej podsterowności i nadsterowności, aby uzyskać lepsze czasy okrążeń.