Ford Mustang Mach 1 - najlepiej prowadzący się Mustang, jaki dotarł do Europy
Ford Mustang Mach 1 po raz pierwszy w historii trafił do Europy i jest najdroższym Mustangiem, jakiego można kupić w Polsce. Kosztuje minimum 283 710 zł, a to dokładnie 56 tys. zł więcej w stosunku do Mustanga GT. Co takiego ma w sobie amerykański mięśniak napędzany bulgoczącym silnikiem V8, że trzeba do niego dołożyć równowartość nowej Dacii Logan?
2021 Ford Mustang Mach 1
Mustang to marka sama w sobie, samochód kultowy, który wywarł wielki wpływ na świat motoryzacji i stał się integralną częścią popkultury. Widok kciuka w górę od innych kierowców i uśmiech na twarzach obserwatorów, nie są niczym szczególnym.
2021 Ford Mustang Mach 1
Anonimowość i wtopienie się w tłum? O nie, nie w Mustangu! A już szczególnie nie w Mustangu Mach 1. Dlaczego? Mach 1 to obok wersji GT, Boss czy Shelby, jedna z najbardziej znanych odmian, jakie towarzyszą Mustangowi w jego ponad 55-letniej historii.
2021 Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1 wyróżnia się dodatkowymi elementami aerodynamicznymi, nawiązującymi do wyścigów. Inny wygląd to przede wszystkim indywidualny design grilla z okrągłymi wcięciami po bokach.
2021 Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1 ma nowy tylny dyfuzor, który zresztą Ford zapożyczył z mocarnego Shelby GT500. Mach 1 wytwarza w sumie 22% większą siłę docisku aerodynamicznego niż Mustang GT.
2021 Ford Mustang Mach 1
Groźnie wygląda przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza i splitterem. Dłuższa jest osłona podwozia, z żebrami kierującymi strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulcowe.
2021 Ford Mustang Mach 1
Z tylnego dyfuzora na dwie strony wyprowadzono ryczący układ wydechowy z podwójnymi końcówkami o średnicy 4,5”.
2021 Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1 wyróżnia się okleiną nadwozia. Jest szeroki 2-kolorowy pas na masce i 2-kolorowe pasy wzdłuż boków nadwozia. Na koniec wybór jednej z ośmiu kombinacji kolorów nadwozia oraz wspomnianych pasów.
2021 Ford Mustang Mach 1
Na zdjęciach widać Mustanga Mach 1 w lakierze Fighter Jet Grey z czarno-pomarańczowymi pasami, pomarańczowymi zaciskami hamulcowymi oraz opcjonalnymi felgami.
2021 Ford Mustang Mach 1
Logo „Mach 1” trafiło na błotniki i zostało pomalowane grafitowym kolorem. W barwie tej jest m.in. także pędzący koń na grillu oraz obudowy lusterek.
2021 Ford Mustang Mach 1
Atrapa grilla z okrągłymi wcięciami po bokach to element rozpoznawczy. W ponad 50-letnim klasyku miejsca te zajmowały duże okrągłe lampy, a w nowym mamy do czynienia tylko z zabiegiem stylistycznym. Trochę szkoda, że nie są to choćby prawdziwe wloty powietrza. To zdecydowanie miejsce do popisu dla tunerów oraz producentów części i kwestia czasu, kiedy na rynku pojawią się pasujące jak ulał akcesoryjne lampy.
2021 Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1 otrzymał także spoiler na tylnej klapie, a czarna blenda łączona tylen lampy ma na środku napis „Mach 1”.
2021 Ford Mustang Mach 1
Indywidualne są 19-calowe felgi o pięciu grubych ramionach, nawiązujące designem do staruszka (prezentowany na zdjęciach Mustang Mach 1 ma inne opcjonalne lżejsze felgi obniżające masę nieresorowaną). Co ciekawe, standardowo montowane są opony Michelin Pilot Sport 4 S.
2021 Ford Mustang Mach 1
Wydech z zaworami Active Valve Performance pozwala kierowcy na zmianę natężenia dźwięku. W uproszczeniu - albo grzeczny cichy sąsiad przy odpaleniu, albo gardłowo rycząca bestia, wielbiąca bezsensowne przepalanie benzyny.
2021 Ford Mustang Mach 1
Pod maską umieszczone zostało mocarne wolnossące serducho, którego brzmienie wywołuje ciary. Specjalne zestrojony 5-litrowy silnik V8 lubi wysoko się kręcić. Po moc 460 KM trzeba sięgnąć aż do 7250 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 529 Nm oferowany jest przy przy 4900 obr./min. Motor wyposażono w wysokowydajny układ dolotowy Open Air Induction System z modelu Shelby GT350 i kolektor z 87-milimetrowymi przepustnicami. Podawanie paliwa to kombinacja systemu niskociśnieniowego wtrysku benzyny do kolektora z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem do komory spalania. Nowe systemy chłodzenia podzespołów wpływają na większą sprawność.
2021 Ford Mustang Mach 1
Palenie gumy w kłębach dymu, kręcenie bączków przy akompaniamencie piszczących opon, jazda efektownymi slajdami - Mustang Mach 1 na wszystko to pozwala, jak na tylnonapędowego „amerykana” z krwi i kości przystało. Ba! To auto ma nawet do takich zabaw dedykowane tryby i pozwala na swawole bez kagańca. Za to kochamy amerykańską motoryzację! Mach 1 to auto, które daje mnóstwo frajdy. Bez znaczenia, czy mamy ochotę powoli i spokojnie snuć się po ulicach miasta w akompaniamencie widlastej jednostki, czy wypróbować możliwości auta na torze przy jednoczesnym zweryfikowaniu własnych umiejętności. Zużycie paliwa? Ile wlejesz, tyle z pewnością przepalisz. Ford oficjalnie mówi o średniej dawce 12,4 l/100 km.
2021 Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1 to pierwszy seryjnie produkowany Mustang, dostępny w Europie ze sportową, 6-biegową manualną skrzynią biegów TREMEC, wyposażoną w system płynnej redukcji biegów. Krótka dźwignia drążka zmiany biegów stawia przyjemny opór przy zmianie przełożeń, a redukcjom towarzyszą uzależniające międzygazy, za generowanie których odpowiada elektronika. Przyspieszanie od 0 do 100 km/h z manualem wynosi 4,8 s, na drugim biegu można gnać nawet 130 km/h, a prędkość maksymalna według danych fabrycznych dochodzi do 267 km/h.
2021 Ford Mustang Mach 1
W Fordzie Mustangu Mach 1 skórzana tapicerka foteli dostała wyraźne poprzeczne przeszycia na oparciach, nawiązujące do klasycznego Mach 1. Jeśli mowa o praktyczności, to ten sam Mustang, do którego od kilku lat przyzwyczajeni są jego użytkownicy. To typowy „amerykan” z obszernymi fotelami o dużym zakresie regulacji, przystosowanymi do gabarytów tęgich kierowców. W opcji po dopłacie 7500 zł dostępne są kubły RECARO.
2021 Ford Mustang Mach 1
Po otwarciu pozbawionych ram okiennych drzwi, których długość jest problematyczna po zaparkowaniu pomiędzy innymi autami, uderza zaskakująca ilość miejsca. Kabina jest dość przestronna i dzięki rozstawowi osi liczącemu 2720 mm z tyłu usiądą dzieci lub niewysokie osoby. Duży otwór drzwiowy sprawia, że słupek B jest znacznie odsunięty za plecy, więc trochę ciężko sięgnąć po pasy bezpieczeństwa, które łatwo wypadają z paskowych zapinek w przednich fotelach.
2021 Ford Mustang Mach 1
Bagażnik o pojemności 408 litrów pomieści zaskakująco dużo ładunku i zawstydza pod tym względem auta kompaktowe. Mało tego, Mustangiem uda się przewieść dłuższe przedmioty bo oparcia kanapy składają się w schemacie 50/50.
2021 Ford Mustang Mach 1
Wśród standardowo oferowanych elementów wyposażenia zapewniających komfort znalazły się: podgrzewane i wentylowane przednie fotele, podgrzewana kierownica, system łączności SYNC 3.2 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym w centrum konsoli, modem FordPass Connect 6 odpowiedzialny za komunikację ze światem, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, kamera parkowania tyłem oraz 12-głośnikowy system audio B&O. Jest też radio DAB+ i odtwarzacz CD/MP3 (tak, w Mustangu wciąż dostajemy czytnik płyt CD).
2021 Ford Mustang Mach 1
W Fordzie Mustangu Mach 1 do wyposażenia podstawowego należy pakiet przydtnych systemów wsparcia kierowcy, wpłuwających na bezpieczeństwo jazdy.
2021 Ford Mustang Mach 1
Wnętrze właściwie wygląda tak samo, jak w zwykłym Mustangu GT. Wersja Mach 1 wyróżnia się górnym wykończeniem deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium i unikatową tabliczką znamionową z logo Mach 1 i indywidualnym numerem egzemplarza.
2021 Ford Mustang Mach 1
W Mustangu Mach 1 specjalne są też nakładki na progach z logo Mach 1 oraz okrągła biała gałka manualnej dźwigni zmiany biegów, znana z Mustanga Bullitta. Plastiki i tworzywa w wykończeniu na szczęście cały czas są matowe i nie dotknięto ich uciążliwym w użytkowaniu lakierem piano black.
2021 Ford Mustang Mach 1
Kierownica sprawia wrażenie trochę za dużej, ale za to wszystkie przełączniki odpowiedzialne za najważniejsze funkcje i ustawienia są fizyczne i pod ręką.
2021 Ford Mustang Mach 1
Duży 12-calowy wyświetlacz elektronicznych zegarów po odpaleniu wozu wita kierowcę specjalną grafiką. Ekran jest czytelny i ma kilka definiowanych widoków, zależnych od ustawionego trybu jazdy.
2021 Ford Mustang Mach 1
Ford obiecał, że Mach 1 będzie najlepiej prowadzącym się Mustangiem, jaki kiedykolwiek dotarł do Europy i dotrzymał słowa. Ten Mustang szokująco dobrze skręca i zaskakuje zwrotnością. Mach 1 w porównaniu z GT ma wyraźnie lepszą zdolność pokonywania zakrętów, pewniej radzi sobie z obciążeniami i jest stabilniejszy przy dużych prędkościach.
2021 Ford Mustang Mach 1
Poza 6-biegową skrzynią manualną, w ofercie jest też 10-biegowy automat (dopłata 10 000 zł) z dostosowaną chłodnicą oleju i przestrojonym oprogramowaniem, który sprawia, że „setka” osiągana jest w imponującym czasie 4,4 s, za to szybkość maksymalna spada do 249 km/h.
2021 Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1 już w standardzie ma montowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z chłodnicą mechanizmu z Shelby GT500, zmodyfikowany i bardziej bezpośredni układ kierowniczy (nowe oprogramowanie sterujące wspomaganiem), a także pneumatyczne amortyzatory MagneRide, sztywniejsze sprężyny, nowe stabilizatory i zmienione parametry pracy tulei. Architektura wielowahaczowego zawieszenia z ramami pomocniczymi i elemntami łączników pochodzi z Mustangów Shelby GT350 i GT500. Kielichy przednich amortyzatorów mają dedykowaną górną rozporkę, którą widać po uniesieniu pokrywy silnika.