Elektryczny Ford Mustang Mach-E GT
Ford Mustang Mach-E GT legitymujący się mocą 487 KM i 860 Nm, to najszybsza odmiana elektrycznego SUV-a. Wersja ta została wyposażona w specjalnie zestrojony układ napędowy, aktywne zawieszenie, opony oraz układ hamulcowy dobrany do możliwości, a także dedykowany sportowy tryb jazdy Untamed Plus. Przyspieszeniem do „setki” wynoszącym 3,7 sekundy wgniata w fotel! Robi to również ceną, jak na topową sportową odmianę przystało.
Ford Mustang Mach-E GT - moc 487 KM i 860 Nm
Ile kosztuje w Polsce nowy Ford Mustang Mach-E GT? Cena sportowego elektryka wynosi 335 000 zł. To o 120 tys. zł więcej w porównaniu z podstawową wersją Mustanga Mach-E z napędem RWD i akumulatorem o pojemności 75 kWh.
Elektryczna nowość Forda w kolorach Cyber Orange i Grabber Blue.
Pierwsze egzemplarze wersji GT zamówione nad Wisłą trafią do klientów na początku 2022 roku.
Ford Mustang Mach-E GT (Grabber Blue)
Pojazd od strony wizualnej wyróżnia agresywniejszy zderzak przedni, specjalne 20-calowe obręcze kół i unikalne elementy stylizacji nadwozia. Nakładki na nadkolach są w kolorze karoserii, a poliwęglanowa atrapa wlotu powietrza została pomalowana w kolorze Dark Matter Grey z efektem 3D.
Ford Mustang Mach-E GT (Grabber Blue)
Nadwozie może zostać polakierowane charakterystycznymi kolorami Grabber Blue i Cyber Orange. Lusterka boczne są w kolorze Pillar Black, a zaciski hamulcowe wykończono kolorem Colorado Red.
Ford Mustang Mach-E GT (Grabber Blue)
Nowy Ford Mustang Mach-E GT to najbardziej skoncentrowana na kierowcy wersja w pełni elektrycznego nowego SUV-a Forda. Pojazd ten technicznie nieco różni się w porównaniu z konwencjonalnym Mustangiem Mach-E, a do tego dysponuje wyższym momentem obrotowym, niż jakikolwiek inny z seryjnie produkowanych pojazdów Forda, które firma oferowała klientom w Europie.
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Przyspieszenie wgniata ciało w fotel! Auto „setkę” osiąga w czasie 3,7 sekundy, co czyni go najszybciej przyspieszającym pięciomiejscowym samochodem Forda w europejskiej gamie. Pod karoserią umiejscowiono dwusilnikowy, elektryczny zespół napędowy, przekazujący moment obrotowy na wszystkie koła, zaawansowane adaptacyjne zawieszenie MagneRide i wysokowydajny układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami od średnicy 385 mm.
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Moc maksymalna to 487 KM i 860 Nm. Całkowicie nowy, chłodzony olejem, synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, napędzający tylne koła, osiąga maksymalny moment obrotowy w czasie 0,5 sekundy, a jednocześnie silnik montowany z przodu zapewnia dodatkową moc, moment obrotowy i trakcję na kołach przednich, gwarantując płynne przyspieszenia i skuteczniejsze pokonywanie zakrętów.
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Układ napędowy jest skonfigurowany w taki sposób, aby stopniowo zwiększać udział momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła, w miarę jak kierowca przechodzi odpowiednio przez tryby jazdy Whisper, Active i Untamed, zmieniając charakterystykę pojazdu od sympatycznego SUV-a z napędem na przednie koła, po dynamiczne, sportowe coupe z napędem tylnym.
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Ford obiecuje, że Mustang Mach-E GT zapewnia reakcje i zwrotność samochodu sportowego. Model ten otrzymał wyjątkowe dla tej wersji zestrojenie układu napędowego, który przekazuje więcej momentu obrotowego na tylne koła, niż to się dzieje w pozostałych wersjach Mustanga Mach-E z napędem na obie osie. Dla sprawniejszego przenoszenia ekstremalnie wysokiego momentu obrotowego na nawierzchnię zastosowano specjalnie zaprojektowane opony o wyższej przyczepności (Pirelli w rozmiarze 245/45 R20).
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Specjalny dla tego auta tryb jazdy Untamed Plus ma ułatwić kierowcy wykorzystanie mocy i momentu obrotowego układu napędowego.
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Tryb Untamed Plus pozwala także uzyskać powtarzalność czasów kolejnych okrążeń toru. Pomaga w tym jednoczesne sterowanie pracą kontroli trakcji i stabilności, co przy okazji zapewnia bardziej ekscytujące wrażenia z szybkiej jazdy w miejscach, gdzie pozwalają na to przepisy i warunki. W tym trybie dźwięk układu napędowego został wzmocniony tak, aby było go słychać nawet podczas postoju.
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Ford Mustang Mach-E GT jest wyposażony standardowo w powiększony akumulator o pojemności 98 kWh (88 kWh energii użytecznej).
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Duża pojemność akumulatora ma pozwalać pokonać do 500 kilometrów między kolejnymi ładowaniami (norma WLTP). Korzystanie z ładowarki o mocy do 150 kW może zwiększyć zasięg jazdy średnio o 99 km po około 10 minutach ładowania, natomiast ładowanie z 10% do 80% pojemności akumulatora trwa około 45 minut.
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Ford Mustang Mach-E GT jest już w podstawie dobrze wyposażony. Tyko w tym aucie montowane są dedykowane sportowe fotele Ford Performance, wykończone sztuczną skórą.
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
W przestronnej kabinie, 15,5-calowy wyświetlacz dotykowy wysokiej rozdzielczości współpracuje z systemem komunikacji i rozrywki Forda SYNC nowej generacji, który potrafi uczyć się na podstawie zachowań kierowcy.
Ford Mustang Mach-E GT (Cyber Orange)
Na pokładzie montowany jest 10-głośnikowy system audio B&O, bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika, a także opcjonalny szklany dach panoramiczny.
Ford Mustang Mach-E GT - wnętrze
W standardzie są też zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, zapewniające bezstresowe podróżowanie, w tym inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i centrowaniem samochodu na pasie ruchu, system utrzymywania pasa ruchu z funkcją wykrywania obiektów w martwym polu lusterek, aktywny asystent parkowania 2.0 oraz system ochrony przed kolizjami z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego.