Honda Civic na motoryzacyjnej scenie gości nieprzerwanie od 40 lat, a wraz z nią tradycyjna wersja Sedan, która w niektórych regionach świata cały czas uchodzi za synonim luksusu. Najnowsza IX generacja 4-drzwiowego nadwozia, pod względem stylistycznym wciąż prezentuje się bardzo konserwatywnie. Elegancka trójbryłowa karoseria nie wykracza poza przyjęte normy, dlatego dzięki zachowawczym liniom jest totalnym przeciwieństwem futurystycznego designu hatchbacka. Stonowana całość to totalnie inne auto w zestawieniu z awangardowym 5-drzwiowym Civikiem. I choć ludzie młodzi żyjący w nowoczesnym świecie raczej omijają szerokim łukiem tę właśnie propozycję, to stateczni klienci ceniący sobie klasykę, ochoczo przystają obok Sedana. Nowatorski kokpit to wyraźna spuścizna po poprzedniej generacji auta. Kształty deski z innowacyjnymi wyświetlaczami nieco zmodyfikowano, dzięki czemu auto zyskało na praktyczności. Nowa kolorystyka kabiny oraz przeprojektowane fotele z weluru umilają dalsze podróże. Przestronność i bogate wyposażenie seryjne bardzo zadowalają, ale już jakość użytych materiałów wraz listą opcji okrojoną z dodatków rozczarowują, bo 5-drzwiowy Civic pod tymi względem jest znacznie lepszy.