Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
Jaguar XJ-C produkowany pod koniec lat 70-tych to jeden z mniej popularnych modeli Jaguara.
Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
W ciągu trzech lat z linii montażowej w Coventry zjechało 10 426 sztuk tego modelu. Dziś to klasyczne coupe jest znacznie bardziej poważane przez entuzjastów motoryzacji.
Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
Taki dwudrzwiowy samochód na swój warsztat wziął Carlex Design i mocno go przebudował. Tunerzy obrali styl restomod i swoją ciekawą wizję przekuli w bardzo oryginalny projekt.
Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
W wyglądzie zewnętrznym wygładzone zostały krawędzie karoserii i pozbyto się chromów. Zderzaki są znacznie smuklejsze w porównaniu do oryginalnego modelu, a grill otrzymał nowe listwy w miejscu klasycznej atrapy wlotu powietrza. Choć kształt przednich reflektorów pozostał ten sam, firma tuningowa wymieniła lampy na nowoczesny system oświetlenia oparty o LED-y.
Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
Krawędzie błotników zostały bardziej rozdmuchane, a tuż nad nadkolami przez boki karoserii poprowadzono chromowane paski ozdobne. W nadkola trafiły zupełnie nowe obręcze kół obute w szerokie opony. Tylne światła także wymieniono na nowocześniejsze, a tylną klapę bagażnika zakończono ozdobną chromowaną listwą. Z dyfurora wyprowadzono po obu stronach podwójnie zakończenia układu wydechowego.
Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
Wnętrze Jaguara została kompletnie przeprojektowane. Zestaw wskaźników, systemem klimatyzacji, cała deska rozdzielcza, konsola środkowa i panele otoczenia opracowano od nowa.
Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
Skóra jest ręcznie postarzana i nadaje to tapicerce klimat retro.
Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
Kolejne modyfikacje wnętrza obejmują siedzenia, które wymieniono na sportowe.
Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
Przebudowano przestrzeń bagażową w samochodzie i zamocowano tylny pałąk usztywniający karoserię.
Jaguar XJ-C po tuningu Carlex Design
Pod maską nie ma silnika R6 ani nawet V12 z oryginalnego modelu. Zamiast tego wykorzystano silnik V8. Niestety nie wiemy, od jakiego producenta pochodzi jednostka napędowa, ani czy jest to konstrukcja wolnossąca, czy turbodoładowana. Wiadomo natomiast, że motor generuje moc 400 koni mechanicznych, a to oznacza, że projekt firmy Calex Design nie tylko nieźle wygląda, ale musi być również szybki.