Karol Kłos i Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Karol Kłos to bardzo dobrze znana postać w świecie polskiego sportu. Utytułowany siatkarz prywatnie jest fanem sportowych samochodów, ale ze względu na swój wzrost mierzący nieco ponad 2 metry, zmieszczenie się do supersportowych aut marzeń jest mocno problematyczne.
Karol Kłos i Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Są jednak na rynku sportowe auta, które choć nie grzeszą ilością miejsca w kabinie, zostały zaprojektowane tak, aby pomieścić we wnętrzu nawet 2-metrowca. Takim wozem jest Toyota GR Supra, do której z powodzeniem udaje się wsiąść Karolowi Kłosowi.
Karol Kłos i Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Egzemplarz, którym jeździ teraz sportowiec, jest bardzo wyjątkowy. To mocno limitowana Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition. Czym się wyróżnia?
Karol Kłos i Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition wyróżnia się unikalnymi elementami stylistycznymi oraz bogatym wyposażeniem standardowym. Do europejskich klientów trafi tylko 90 egzemplarzy, a pula ta jasno nawiązuje do wewnętrznego kodu modelowego A90.
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Nazwa wersji specjalnej pochodzi od słynnego hiszpańskiego toru wyścigowego Jarama. Auto napędza silnik 3.0 litra R6 z turbodoładowaniem o mocy 340 KM i 500 Nm. Motor został sparowany z 8-stopniową skrzynią biegów przekazującą moc na tylną oś wyposażoną w mechanizm różnicowy.
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Gdy zostanie uruchomiona funkcja Launch Control, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,3 sekundy! Zawieszenie jest adaptacyjne, układ kierowniczy został sportowo zestrojony.
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Specjalna wersja GR Supry wyróżnia się wyjątkowym lakierem Horizon Blue, który kontrastuje z pokrytymi czarnym matowym lakierem, 19-calowymi kołami z kutego aluminium oraz czerwonymi zaciskami hamulców.
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Sportowe osiągi i precyzyjne prowadzenie są efektem odpowiednio zestrojonego zawieszenia oraz złotej proporcji pomiędzy rozstawem kół a rozstawem osi. Nisko położony środek ciężkości, sztywna karoseria oraz stylistyka o wysokiej efektywności aerodynamicznej dodatkowo zwiększają zwinność i stabilność auta.
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
We wnętrzu auto wyróżnia się tabliczką z włókna węglowego na desce rozdzielczej z numerem produkcyjnym oraz mapą toru Jarama, a także logotypem Toyoty GR Supry.
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Czarna tapicerka z Alcantary poprzeszywana jest niebieską nicią, a podgrzewane fotele są elektrycznie regulowane i mają pamięć ustawień.
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Wersja Jarama Racetrack Edition została wyposażona w nawigację satelitarną z mapą 3D, bezprzewodową łączność ze smartfonem przy pomocy systemów Apple CarPlay i Android Auto, usługi Supra Connect oraz system audio z 10 głośnikami. Multimedia można obsługiwać przy pomocy 8,8-calowego ekranu dotykowego, a w przypadku niektórych funkcji także głosowo.
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Do wyposażenia GR Supry należy pakiet Supra Safety+, który zawiera bogaty zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego.
Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition
Za nową Toyotę GR Suprę z silnikiem 3.0 R6 trzeba zapłacić w Polsce minimum 315 tys. zł.
Rozwiń