Mazda 2 (2022)
Cena Mazdy 2 po zmianach wynosi w Polsce minimum 69 900 zł.
Mazda 2 (2022)
Najmniejszy model Mazdy w Europie otrzymał poprawki na rok modelowy 2022. Mazda 2 napędzana benzynowym silnikiem Skyactiv-G o pojemności skokowej 1.5 litra będzie teraz ekonomiczniejsza. Jednostka wykorzystująca technologię Diagonal Vortex Combustion (spalania z ukośnym zawirowaniem mieszanki) cechuje się stopniem sprężania podwyższonym aż do 15:1, czego efektem jest obniżenie zużycia paliwa o 6,8% (średnio 4,8 l/100 km) i obniżenie emisji CO2 o 9-12% (średnio 107 g/km) w cyklu WLTC.
Mazda 2 (2022)
Mazda informuje o lepszej reakcji silnika na impulsy i kontrolę przyśpieszania. Do wyboru są dwa warianty mocy - 75 KM i 90 KM. Napęd jest przekazywany standardowo na przednią oś poprzez 6-biegową ręczną skrzynią biegów. Opcjonalnie dla jednostki o mocy 90 KM dostępna będzie 6-biegowa automatyczna skrzynią biegów.
Mazda 2 (2022)
Modernizacja przyniosła także nowy dwuwarstwowy lakier nadwozia Platinum Quartz, a także ponownie wprowadzony kolor Deep Crimson. Nowy jest wzór felg z lekkich stopów o średnicy 16 cali. Zmienił się też design alufelg 15-calowych.
Mazda 2 (2022)
We wnętrzu System Mazda Connect zyskał kompatybilność z aplikacją Android Auto i bezprzewodową łączność z aplikacją Apple CarPlay. Poprawiono wytłumianie dźwięków przenikających do kabiny oraz projekt przednich foteli. W wyposażeniu doszło ogrzewanie kierownicy i automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne.
Mazda 2 (2022)
Teraz reflektory diodowe LED będą na wyposażeniu standardowym wszystkich modeli. Dostępne opcjonalnie będą adaptacyjne reflektory diodowe (ALH) z diodami w układzie podzielonym na 20 niezależnie włączanych bloków dla jeszcze szybszego wykrywania zagrożeń. Zaawansowany system wspomagający hamowanie i zmniejszający ryzyko kolizji przy małej prędkości (Advanced SCBS, Advanced Smart City Brake Support) wzbogacono o funkcję wykrywania pieszych po zmroku. Systemy dostępne w ramach wyposażenia opcjonalnego to: asystent wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LDWS + LKA), rozpoznawania ograniczeń prędkości (TSR) oraz układ monitorowania martwego pola i ruchu poprzecznego przy cofaniu (BSM, RCTA).