Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Debiutuje Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, czyli pierwsza hybryda od AMG, która czerpie rozwiązania z Formuły 1. Bulgoczące pod maską V8 i mocny silnik elektryczny, generują łączną moc na poziomie prawie 850 KM, co przekłada się na kosmiczne przyspieszenie. Co jeszcze oferuje luksusowa, sportowa hybryda z Affalterbach?
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance to pierwsza, luksusowa limuzyna, która łączy doskonałe osiągi i imponującą dynamikę jazdy z maksymalną efektywnością.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Zespół złożony z 4-litrowego silnika V8 biturbo (639 KM i 900 Nm) oraz jednostki elektrycznej zamontowanej na tylnej osi (204 KM i 320 Nm), generuje moc systemową 843 KM i oferuje maksymalny systemowy moment obrotowy na poziomie ponad 1400 Nm.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Hybrydowy sportowiec dysponuje wszystkim, co najlepsze. Natychmiastowa reakcja elektrycznego napędu tylnej osi, szybki przyrost momentu obrotowego i lepszy rozkład masy - to wszystko ma zapewniać niezwykle dynamiczne wrażenia z jazdy.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Podobnie jak w Formule 1, akumulator o pojemności 6,1 kWh został zaprojektowany pod kątem szybkiego dostarczania i pobierania energii. W efekcie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej tylko 2,9 s, a osiągnięcie prędkości 200 km/h trwa mniej niż 10 s.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Rozpędzanie kończy się dopiero przy 316 km/h. Za przenoszenie gigantycznego momentu obrotowego na wszystkie cztery koła odpowiada przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Sportowe geny czterodrzwiowego coupé podkreśla jego ekspresyjny design – z nisko poprowadzoną płaszczyzną przedniego pasa, muskularną stylizacją, niskimi szybami i dynamiczną linią dachu. Z przodu uwagę zwracają szersze boczne wloty powietrza, które kierują strumień powietrza do chłodnic w nadkolach za pomocą trzech pionowych żeber.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Z tyłu hybrydowy wariant wyróżnia zderzak z klapką kryjącą gniazdo ładowania oraz zaakcentowane na czerwono oznaczenie modelu, a także debiutujące tu zewnętrznie rowkowane podwójne końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu. Na rodzaj napędu wskazuje emblemat „E PERFORMANCE” na błotnikach.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
W kokpicie wzrok natychmiast przyciąga standardowa kierownica AMG Performance z charakterystycznymi, podwójnymi ramionami i „płynnie” zintegrowanymi panelami dotykowymi.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Okrągłe przełączniki z efektownymi wyświetlaczami pozwalają na intuicyjną obsługę podstawowych funkcji auta i zmianę trybu jazdy bez konieczności odrywania rąk od wieńca. Przyciski na kierownicy pozwalają m.in. wybrać poziom rekuperacji.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Do wyboru jest siedem trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: Electric, Comfort, Sport, Sport+, RACE, Slippery oraz Individual, zapewniających szeroką rozpiętość doświadczeń – od jazdy oszczędnej do bardzo dynamicznej.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Tryby jazdy modyfikują pracę istotnych układów, takich jak reakcje napędu i skrzyni biegów, charakterystyka układu kierowniczego, tłumienie zawieszenia czy brzmienie. Tryb Electric działa od postoju do prędkości 130 km/h, tylko przy wyłączonym silniku spalinowym.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Mechaniczne połączenie z komponentami AMG Performance 4MATIC+ oznacza, że zawsze dostępny jest napęd 4x4: gdy nagle dojdzie do znacznego poślizgu tylnych kół, moment obrotowy silnika elektrycznego trafia również do przedniej osi.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Gdy energia w akumulatorze się wyczerpie lub kierowca zażąda wyższej mocy, inteligentna kontrola automatycznie przełącza się na tryb jazdy Comfort i uruchamia jednostkę spalinową.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
W trybach sportowych samochód uruchamia się, korzystając z silnika benzynowego. Motor elektryczny mocniej wspomaga wtedy jednostkę spalinową, reakcje napędu są ostrzejsze, a zmiany biegów – krótsze.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Doładowanie akumulatora staje się intensywniejsze, a układ kierowniczy i zawieszenie są skonfigurowane z naciskiem na dynamikę jazdy.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Kierowca ma również do wyboru program Slippery, zoptymalizowany pod kątem jazdy po śliskiej nawierzchni, z ograniczoną mocą i spłaszczoną krzywą momentu obrotowego. Jazda w trybie całkowicie elektrycznym oraz regulacja rekuperacji są wówczas wyłączone.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy AMG GT 63 S E Performance oferuje także cztery poziomy rekuperacji do wyboru (za pomocą prawego przycisku AMG na kierownicy) – proces rozpoczyna się, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Na poziomie 0 pojazd zachowuje się podobnie jak klasyczny samochód spalinowy z ręczną skrzynią biegów „na luzie”.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
W poziomie standardowym (1) rekuperacja jest już odczuwalna, a w poziomach 2 i 3 w ruchu ulicznym niemal nie trzeba wciskać hamulca. W zależności od sytuacji moc rekuperacji może przekraczać 100 kW.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2022)
Nowy Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (2021)