Mercedes-AMG SL 63
Ten model od zawsze był jednym z najbardziej pożądanych roadsterów na świecie. Ciężar dziedzictwa sprawił, że projektanci nowego Mercedesa-AMG SL mieli trudne zadanie, a my wiemy już jak prezentuje się efekt ich prac. Nowy Mercedes-AMG SL debiutuje z 4-litrowym V8 pod maska, układem siedzeń 2+2 i miękkim dachem, który nie tylko wpisuje się w styl retro, ale i pozwala zmniejszyć masę auta.
Dwie wersje na początek
Nowy kabriolet Mercedesa, który wjedzie do salonów w przyszłym roku, na początku będzie dostępny w dwóch wersjach - SL 55 i SL 63.
Nowy Mercedes-AMG SL
Na początku warto pochylić się jednak nad stylistyką nowego, tym razem 4-miejscowego roadstera. Samochód nawiązuje wyraźnie do innych modeli marki, a najmocniej objawia się to w kształcie reflektorów. Przód jest zdominowany przez wielki grill z pionowymi żebrami, a z tyłu można zauważyć wyraźne podobieństwo do schodzącego z rynku modelu AMG-GT Roadster.
Wnętrze
We wnętrzu, do którego dostajemy się chwytając za chowaną automatycznie klamkę widzimy kontynuację trendów znanych z nowych modeli - Klasy C i Klasy S. Wielki ekran można pochylać, by odbijające się od szkła słońce nas nie oślepiało. 4-miejscowy SL ma być również całkiem praktyczny, bo jak twierdzą przedstawiciele marki, do bagażnika, nawet gdy złożymy dach, wciąż mieszczą się dwie torby na kije golfowe.
Składany dach Mercedesa-AMG SL
Zastosowanie miękkiego, składanego dachu pozwoliło zaoszczędzić 21 kilogramów wagi, a mechanizm można składać i rozkładać podczas jazdy, z prędkością sięgającą 50 km/h.
Mercedes-AMG SL
Topowy model SL 63, który widzicie na zdjęciach, jest napędzany 4-litrowym V8, które generuje 584 KM. W początkowej ofercie, znajdzie się również słabsze SL 55 o mocy 476 KM.
Mercedes-AMG SL
Do gamy dołączą najprawdopodobniej mocna wersja hybrydowa i odmiana napędzana silnikiem 6-cylindrowym. Nowy Mercedes-AMG SL 63 przyspiesza do 100 km/h w czasie 3,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. To dopiero wiatr we włosach.