Nowe Suzuki S-Cross
Nowe Suzuki S-Cross zostało oficjalnie zaprezentowane. Auto straciło w nazwie przedrostek SX4 i całkowicie zmieniło się od strony wizualnej. Pod zaprojektowanym od nowa nadwoziem kryje się jednak dobrze znane wnętrze. W kabinie zastosowano kilka poprawek, a w wyposażeniu dołożono rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i komunikację. Pod maską pracuje sprawdzony silnik 1.4 Boosterjet z układem miękkiej hybrydy, a w opcji wciąż dostępny jest napęd na cztery koła AllGrip.
Nowe Suzuki S-CROSS
Zaprezentowane w 2013 roku Suzuki SX4 S-Cross przeszło w 2016 r. lifting i zaliczyło po drodze parę aktualizacji. Teraz, po 8 latach obecności na rynku, marka Suzuki raczy swoich klientów poważną zmianą.
Nowe Suzuki S-CROSS
Nowe Suzuki S-Cross to wciąż kompaktowy SUV zbudowany na tej samej podstawie, co znany do tej pory model, ale z całkowicie odmienioną karoserią. Pojazd stracił w nazwie przedrostek SX4 i legitymuje się odważną stylistyką. Auto mierzy 4300 mm długości, a jego rozstaw osi liczy 2600 mm. Bagażnik tak samo, jak do tej pory, zmieści 430 litrów ładunku.
Nowe Suzuki S-CROSS
Okazale prezentuje się pas przedni. Widzimy potężny grill z ozdobną chromowaną listwą, która łączy duże lampy wyposażone w technologię LED. Tylne lampy rozciągnięte głęboko na klapę kufra również są diodowe. Uwagę zwracają kwadratowe nadkola i plastikowe panele ochronne na nadwoziu, typowe dla podwyższonych samochodów tej klasy.
Nowe Suzuki S-CROSS
Nowe Suzuki S-Cross napędza turbodoładowany silnik 1.4 Boosterjet z zmiennymi fazami rozrządu zaworów dolotowych (VVT), bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem recyrkulacji spalin (EGR). Moc wynosi 129 KM i 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W konstrukcji wykorzystano także układ mild hybrid 48 SHVS mający wpływ na obniżenie zużycia paliwa.
Nowe Suzuki S-CROSS
Miękką hybrydę tworzy urządzenie ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulator litowo-jonowy 48V gromadzący energię w procesie rekuperacji i przetwornica prądu stałego z 48V na 12V. Podczas ruszania z miejsca oraz przyspieszania następuje zwiększanie momentu obrotowego, co przekłada się na płynność pracy napędu i zwiększoną żywiołowość. System posiada również funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.
Nowe Suzuki S-CROSS
W podstawie montowana jest manualna skrzynia 6-biegowa, a opcjonalnie w topowych wersjach pojawia się automatyczna przekładnia o sześciu przełożeniach.
Nowe Suzuki S-CROSS
W opcji dostępny jest napęd na cztery koła AllGrip Select. System inteligentnie dołączający pracę tylnej osi, umożliwia wybór jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków drogowych. Kierowca korzystając z pokrętła może ustawić tryb: auto, sport, snow lub lock.
Nowe Suzuki S-CROSS
Elektronicznie sterowany system AllGrip dostosowuje ilość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła i wykorzystuje ESP, moc silnika, wspomaganie kierownicy oraz inne systemy pokładowe do realizacji czterech trybów jazdy.
Nowe Suzuki S-CROSS
Różne obszary pięcioosobowej kabiny zostały poprawione. Największą nowością jest przeniesienie na szczyt konsoli środkowej ekranu systemu multimedialnego. Dotykowy wyświetlacz ma rozmiar 9" i obsługuje bezprzewodową łączność ze smartfonem (technologia Apple CarPlay i Android Auto) oraz prezentuje informacje dotyczące stanu auta. Na ekranie można także obserwować obraz z kamery cofania i tylnych czujników parkingowych oraz widok z kamer 360 stopni. Wykończenie deski jest odświeżone, a wyposażenie znacznie bogatsze. Ergonomiczne fotele obszyto nowymi materiałami. Pokrętło opcjonalnego napędu AllGrip Select jest umieszczone w konsoli środkowej.
Nowe Suzuki S-CROSS
Kanapa gwarantuje podwyższony komfort i umożliwia regulowanie kąta pochylenia oparcia. Oparcie dzielone w proporcji 60:40 ułatwia przewożenie przedmiotów w bagażniku, a na zwiększone możliwości transportowe pozwala system wyjmowanej, podwójnej podłogi w przestrzeni ładunkowej. Przeszklony dach składający się z dwóch przesuwnych paneli zajmuje powierzchnię od przednich aż po tylne siedzenia i wpuszcza bardzo dużo światła do kabiny. Gdy dach jest zamknięty całkowita długość paneli wynosi 100 cm.
Nowe Suzuki S-CROSS
W wyposażeniu można liczyć na szereg zaawansowanych systemów wspomagających bezpieczeństwo.
Nowe Suzuki S-CROSS
Nowe Suzuki S-Cross można już zamawiać u polskich dealerów. Podstawowa wersja Comfort 2WD 6MT startuje od 97 500 zł. Kolejna Premium to wydatek 102 500 zł, a wersja Elegance kosztuje 114 500 zł.
Nowe Suzuki S-CROSS
Konfigurację z automatem wyceniono od 110 500 zł, a cena wersji z napędem na cztery koła AllGrip wynosi od 111 500 zł.