Polecane, tanie w naprawie auta używane
Polecane, tanie w naprawie auta używane
Skoda Octavia pierwszej generacji
Zaczynamy od najtańszego auta w zestawieniu. Zaledwie kilka tysięcy złotych wystarczy, by cieszyć się autem, którego eksploatacja będzie śmiesznie tania. W gamie silników są dostępne trwałe jednostki 1.9 TDI i 1.6 MPI, a ceny części są dziś bardzo niskie. Skoda Octavia pierwszej generacji nie wygra może konkursu piękności, a jej konstrukcja, spokrewniona z Volkswagenem Golfem czwartej generacji, mówiąc wprost, jest już stara, samochód nadal jest godny polecenia i odznacza się ponadprzeciętną trwałością.
Toyota Avensis T25
Druga generacja Toyoty Avensis jest postrzegana jako bardziej awaryjna od pierwszej. Dlaczego więc znalazła się w zestawieniu zamiast np. Mazdy 6? Odpowiedź jest prosta - Mazdy 6 pierwszej generacji coraz rzadziej widuje się na drogach z uwagi na ogromne problemy z korozją. Avensis łączy stosunkowo niską awaryjność z o wiele większą trwałością blachy. Warto unikać diesli, lepiej zdecydować się na benzynowy silnik 1.8 lub 2.0. Auto praktycznie na 100% dowiezie nas do celu, a wśród typowych problemów przewijają się wysoki pobór oleju i niska trwałość tylnego zawieszenia. Mimo to, Avensis jest doskonałą opcją na trwały samochód na lata.
Renault Laguna III
Zaskoczeni? Niechęć do Laguny i duża utrata wartości to efekt opinii, na którą zapracowała sobie Laguna drugiej generacji. "Trójka" jest naprawdę niezawodnym i godnym polecenia samochodem, którego nie dotykają poważne problemy. Polecany silnik 2.0 turbo jest trudno dostępny, ale i z diesla 2.0 dCi powinniśmy być zadowoleni. Warto przekonać się do Laguny i wybaczyć ją przeciętną jakość wykończenia. Dobre wyposażenie i niska awaryjność wynagradzają drobne niedogodności.
Ford Mondeo Mk4
Ford Mondeo znalazł się w zestawieniu przede wszystkim z uwagi na ponadprzeciętną wygodę, dużą przestrzeń i dostępność części zamiennych. Pod maską pracowały silniki benzynowe, ale nie wszystkie były dobrym wyborem. Lepiej postawić na diesla 2.0 TDCI, który miał wiele wspólnego z francuskimi HDI. To samochód, który pochodzi już z czasów filtrów cząstek stałych i turbosprężarek o zmiennej geometrii. Zakup pewnego egzemplarza nie nadszarpnie jednak portfela, a wysoka podaż na rynku wtórnym pozwoli łatwiej znaleźć upragnione auto.
Honda Accord VII
Siódma generacja Accorda jest wyjątkowo trwałym samochodem, a na dodatek na to miano zasługuje z każdym silnikiem jaki był dostępny pod maską. Wady? Typowe dla aut japońskich - możliwy ponadprzeciętny pobór oleju i problemy z korozją. Accord trzyma cenę dość dobrze, choć starsze, przedliftingowe egzemplarze można dziś już kupić naprawdę tanio. Jeśli zależy Wam jednak na prawdziwej bezawaryjności, będzie to rozsądny wybór. Ponadczasowa stylistyka sprawia również, że Accord nawet po latach wygląda dobrze.
Citroen C5 drugiej generacji
To najmłodszy i najdroższy wóz w zestawieniu. Spora utrata wartości sprawia jednak, że za stosunkowo niewielkie pieniądze możemy się cieszyć wybitnie komfortowym i całkiem nowoczesnym samochodem. Citroen C5 ma pod maską doskonałe, francuskie silniki diesla, a niesławne zawieszenie hydropneumatyczne jest przez wielu demonizowane, w praktyce odznaczając się niezłą trwałością. Citroen C5 nadal wygląda świeżo i atrakcyjnie, a awarie uniemożliwiające jazdę zdarzają się w nim rzadko.