Rafał Mroczek jeździ Volvo XC60
Jeśli zastanawialiście się kiedyś, jakie gusta motoryzacyjne ma Rafał Mroczek, spieszymy z odpowiedzią. Gwiazdor serialu „M jak miłość” jako kierowca wyraźnie ceni sobie komfort i bezpieczeństwo. Świadczy o tym fakt, że Rafał od dawna jest przywiązany do szwedzkiej marki Volvo, słynącej z produkcji pojazdów wyposażonych w zaawansowane systemy odpowiedzialne za ochronę podróżnych.
Rafał Mroczek jeździ drugą generacją Volvo XC60
Samochody Volvo to synonim bezpieczeństwa, a model XC60 jest tego dobrym przykładem. Takim właśnie modelem jeździ Rafał Mroczek, który użytkował auto pierwszej generacji w granatowym kolorze nadwozia, a teraz ma nowocześniejszy samochód drugiej generacji, który dla odmiany jest w kolorze srebrnym.
Macie Mroczek jeździ drugą generacją Volvo XC60
Nowe Volvo XC60 jest obecne na rynku od 2017 roku. Pojazd ten jest SUV-em i od kilku lat niezmiennie najpopularniejszym modelem szwedzkiej marki na świcie. Już wygląd zewnętrzny pełen detali typowych dla aut Volvo sprawia, że tego auta nie da się pomylić z żadnym innym. XC60 to w pełni LED-owe światła z listwami ułożonymi w położoną literę T, sporych rozmiarów grill z wydatnym logo, długa maska, muskularne nadwozie i charakterystyczne lampy tylne rozciągające się na słupki i pokrywę bagażnika.
Rafał Mroczek jeździ Volvo XC60
Rafał Mroczek jeździł wcześniej Volvo CX60 pierwszej generacji.
Volvo XC60 D4 Inscription
Auto przed wprowadzeniem do produkcji przeszło szereg wymagających testów zderzeniowych, dlatego nie dziwne, że wytrzymałość konstrukcji oraz zachowanie i działanie systemów wsparcia zachwyca w rozmaitych scenariuszach.
Volvo XC60 drugiej generacji
W przestronym, wygodnym i przyjemnie wyciszonym wnętrzu kierowca może liczyć również na bogate wyposażenie podnoszące komfort jazdy oraz świetnie wykonane otoczenie. Wysokiej jakości są też materiały wykończeniowe - konfigurując takie auto w salonie wybierać można poszycia wykonane z litego drewna, szczotkowanego aluminium i skóry.
Volvo XC60 drugiej generacji
Jaki silnik pracuje pod maską? Niestety nie wiemy, jaki napęd wybrał do swojego pojazdu Rafał Mroczek. W momencie wprowadzenia Volvo XC60 na rynek w 2017 r. pod maskę trafiały silniki tylko o pojemności 2.0 litra o szerokim zakresie generowanej mocy. W motorach benzynowych można było wybierać z wersji T5 250 KM i T6 320 KM. Wśród silników wysokoprężnych dostępne były D4 190 KM i D5 235 KM.
Volvo XC60 drugiej generacji
Najsłabsze motory występowały z napędem tylko na przód, a mocniejsze sprzężono z napędem na obie osie. Szczytem oferty był spalinowo-elektryczny napęd T8 (doładowywany z sieci energetycznej) o systemowej mocy 407 KM i 640 Nm. Hybryda ta przy naładowanej do pełna baterii potrafi pokonać w trybie bezemisyjnym do 45 kilometrów.
Volvo XC60 drugiej generacji
Aktualnie po wprowadzonych w 2019 roku zmianach w układach napędowych, sprawa wygląda nieco inaczej i oferta jest bardziej skomplikowana. Diesle to teraz miękkie hybrydy: B4 197 + 14 KM oraz B5 235 + 14 KM, podobnie zresztą jak benzyny o tych samych oznaczeniach: B4 197 + 14 KM, B5 250 + 14 KM oraz B6 300 + 14 KM. Hybrydy doładowywane z gniazdka są dwie: Recharge T6 Plug-in 253 + 87 KM oraz Recharge T8 Plug-in 303 + 87 KM. Co ciekawe XC60 występuje tylko z 8-stopniową skrzynią automatyczną.
Volvo XC60 drugiej generacji
Za fabrycznie nowe Volvo XC60 w salonie trzeba zapłacić minimum 184 850 zł. Wypada jednak zaznaczyć, że to tylko kwota wyjściowa i bardzo łatwo ją podnieść wybierając mocniejszy napęd oraz opcje. Wystarczy wybrać auto z drugiej strony skali oferty z napędem Recharge T8 Plug-in i trochę dodatków, a cena na rachunku wyniesie około 400 tys. zł.
Volvo XC60 drugiej generacji
Przestronne i elegancko wykończone wnętrze Volvo XC60.
Volvo XC60 drugiej generacji
Przestronne i elegancko wykończone wnętrze Volvo XC60.
Volvo XC60 drugiej generacji
Przestronne i elegancko wykończone wnętrze Volvo XC60.