Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Tivoli Grand wcześniej był modelem XLV

Tivoli Grand wcześniej był modelem XLV

SsangYong to najstarsza koreańska marka produkująca samochody, a mimo to mało kto w Polsce ją łatwo rozpoznaje.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Koreańczycy nie mieli najlepszych relacji z polskimi importerami. W efekcie nie udało się zdobyć nad Wisłą dużej popularności i zbudować silnej pozycji na polskim rynku.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

W połowie 2021 roku, kiedy jedna z największych grup dealerskich PTH w Polsce rozszerzyła swoją działalność i powołała firmę SsangYong Auto Polska na generalnego importera, sprawy nabrały tempa. Zgodnie z obietnicą Mariusza Jakimuka, dyrektora zarządzającego spółki, sieć się prężnie rozwija i przybywa punktów sprzedażowo-serwisowych. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Z moich obserwacji wynika, że coraz więcej osób odwiedza salony marki, bowiem na naszych drogach widać więcej SsangYongów. Powodem może być 5-letnia gwarancja i dobra dostępność samochodów „od ręki”, co obecnie bardzo się ceni. Ostatnią i niewątpliwie największą rolę grają tu liczby - ceny koreańskich aut są bardzo konkurencyjne.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Świetnym przykładem dobrze wycenionego auta jest odświeżony SsangYong Tivoli Grand, znany wcześniej jako model XLV, który trafił do naszej redakcji. Kompaktowy SUV w stylu kombi startuje w polskim cenniku od 73 990 zł, co już na „dzień dobry” czyni go najtańszą propozycją tego typu w segmencie.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

W nasze ręce trafił wariant Quartz (od 85 990 zł) w żywym kolorze Cherry Red (2300 zł), pakietem White (1200 zł) i 18-calowymi, diamentowymi felgami (215/50), wchodzącymi w skład pakietu Elegance (6500 zł).

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

W takiej konfiguracji auto cieszy oko i wyróżnia się na drodze, choć moim zdaniem nie tylko ciekawa kombinacja kolorów była jedyną rzeczą, która budziła zainteresowanie wśród pieszych i kierowców. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

W końcu w stolicy, gdzie Lamborghini, Ferrari czy Porsche czyha za każdym rogiem, SsangYong Tivoli Grand wydaje się być egzotykiem. Stąd podążające za autem spojrzenia nie były dla mnie niczym dziwnym.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand nie jest małym samochodem (dł. 4480 mm, szer. 1810 mm, wys. 1660 mm). Już na pierwszy rzut oka jego gabaryty, krótkie zwisy i wysokie drzwi sugerują, że jest przestronny i bardzo pojemny, a opcjonalne relingi i plastikowe osłony świadczą o jego odwadze na nieutwardzonych szlakach.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Niestety, tylko jedna z tych rzeczy jest prawdziwa i bynajmniej nie są nimi zdolności w terenie, co zdradza chociażby fakt, że prześwit tego SUV-a wynosi 167 mm.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Rozstaw osi mierzy w przypadku Tivoli oraz Tivoli Grand 2600 mm, czyli dokładnie tyle, co w Hyundaiu Kona czy Volkswagenie T-Roc. Z uwagi jednak na większe wymiary i kubaturę nadwozia, Tivoli Grand oferuje znacznie więcej miejsca w przestrzeni pasażerskiej oraz ładunkowej.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Kabina Tivoli Grand zaskakuje pod względem ilości i schowków, zarówno tych w tunelu środkowym, jak i drzwiach. Natomiast co do samego projektu deski rozdzielczej, która nie różni się od tej, którą znamy z mniejszego Tivoli, sprawa jest dyskusyjna.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Mamy rzecz jasna wielofunkcyjną kierownicę, duży wyświetlacz systemu multimedialnego, fizyczne przyciski i pokrętła, a nawet cyfrowe wskaźniki. Zegary oferują nieprzeciętne rozwiązania, ale jakby nie spojrzeć, pomysł na projekt otoczenia jest bardzo specyficzny.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

W kabinie nie zaskoczą nas najlepszej jakości materiały i głównie dominuje tu fortepianowa czerń podatna na zarysowania, a także twarde plastiki. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Oszczędności we wnętrzu jest znacznie więcej. Księgowi robili co w ich mocy, by zmieścić się w założonym budżecie, o czym świadczą chociażby plastikowe ramki imitujące aluminium, gumki zamiast siatek w oparciach foteli czy to, że w drugim rzędzie znalazło się miejsce na podłokietnik z miejscami na napoje, a zabrakło nawiewów klimatyzacji.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Uwagę od przeciętnej jakości wykonania producent próbuje odwrócić bajerami, takimi jak opcjonalne, cyfrowe zegary, które w zależności od wybranej zakładki, mają inne szaty graficzne. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Magia dzieje się po podłączeniu smartfona bo ekran za kierownicą potrafi nawet wyświetlać interfejs Apple CarPlay i Android Auto. Wirtualne zegary działają zdecydowanie szybciej od systemu info-rozrywki, który jest mało intuicyjny i dostępny wyłącznie w kilku językach, przy czym żaden z nich nie jest językiem polskim. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

W przednim rzędzie do dyspozycji kierowcy i pasażerów oddano gniazda ładujące (USB-A oraz 12V) oraz dużej powierzchni ładowarkę indukcyjną, która z nieznanych nikomu przyczyn nie spełniała swojej funkcji ładowania, natomiast w roli półeczki na smartfon sprawdza się wyśmienicie.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Wracając do rzeczy istotnych, zajęcie poprawnego miejsca za kierownicą nikomu nie sprawi kłopotu. W Tivoli Grand podróżuje się komfortowo, choć jestem zdania, że w egzemplarzu z automatyczną przekładnią byłoby jeszcze lepiej.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Wszystko rozchodzi się o lewarek zmiany biegów. Jest po prostu nieprecyzyjny i niechętnie współpracuje. Nie jest to natomiast klątwa Tivoli, ponieważ podobnie jest w niektórych modelach Forda. Na szczęście skrzynia ma całkiem długie przełożenia, co zwłaszcza w mieście pozwala rzadko do niego sięgać.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

A skoro o samej jeździe mowa. Tivoli Grand jeździ przyzwoicie, jest stosunkowo wygodny i dobrze radzi sobie z miejskimi nierównościami. Także w trasie nie sposób narzekać na poziom hałasu, gdyż do prędkości autostradowych jest w kabinie cicho. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Przy tym wszystkim 1,5-litrowa jednostka T-Gdi, która nie ma nic wspólnego z turbodoładowanym motorem koncernu Hyundai Motor Group, nie pochłania sporych ilości paliwa. Jednostka generuje moc 163 KM (5000-5500 obr./min.) i 280 Nm (1500-4000 obr./min.), co wystarcza do codziennej jazdy i nie zmusza kierowcy do planowania manewrów z dużym wyprzedzeniem.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

W mojej opinii motor wystarczająco żwawo reaguje na wydawane mu polecenia i z pewnością przyspiesza do “setki” poniżej 10 sekund. Niestety, to tylko domysły, bo producent wyjątkowo tym parametrem się nie chwali. Jest to coś, co od wielu lat się w tej marce nie zmieniło. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Spokojną jazdą po mieście można “zejść” poniżej 8 l/100 km, zaś w trasie, stosując się do ograniczeń prędkości, nie trudno o wynik na poziomie 7 l/100 km.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Jazdę zarówno po wąskich i zakorkowanych ulicach stolicy, jak i szerokich autostradach, ułatwiają systemy bezpieczeństwa i aktywni asystenci kierowcy. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Wyposażeniu zawiera: czujniki parkowania i wysokiej jakości kamera cofania, radar ruchu poprzecznego, system monitorujący martwe pole, asystent jazdy pod i ze wzniesienia czy asystent zmęczenia kierowcy, asystent pasa ruchu i system rozpoznawania znaków. Wszystkie ww. wymienione są dostępne już w bazowych wersjach.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Na ten moment niestety w ofercie nie znajdziemy adaptacyjnego tempomatu, który jest dostępny już w wielu miejskich modelach innych marek.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand, wbrew przekonaniu wielu osób, nie jest "chińskim autkiem", które idzie po najniższej linii oporu. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Koreańczycy oferują naprawdę kompletne auto, które jak każde inne, ma swoje mocne i słabe strony. Wśród zalet należy wyróżnić szeroką ofertę lakierów, felg i tapicerek (także skórzanych), sporą przestrzeń i bardzo pojemny kufer (ponad 500 litrów).

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Piętą achillesową tego modelu niewątpliwie są materiały i niepotrzebnie dużo fortepianowej czerni zbierającej kurz. System multimedialny również nie należy do najlepszych. 

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Pod kątem właściwości jezdnych, wrażeń z jazdy i ekonomii, czyli tego, co moim zdaniem jest w aucie na pierwszym miejscu, ciężko się przyczepić, zwłaszcza, jeśli mowa o tak przystępnym cenowo aucie.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

Mówiąc wprost - w tych pieniądzach trudno prosić o więcej. Pozostaje liczyć na to, że w przyszłości gama silnikowa zostanie zmodernizowana i powiększona o hybrydy, które wśród klientów indywidualnych i firm cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6

SsangYong Tivoli Grand to jeden z najtańszych samochodów tej wielkości na polskim rynku.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń

Tivoli Grand wcześniej był modelem XLV

SsangYong to najstarsza koreańska marka produkująca samochody, a mimo to mało kto w Polsce ją łatwo rozpoznaje.

Źródło: Jan Guss-Gasiński
Rozwiń
Powrót
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
SsangYong Tivoli Grand Quartz 1.5 T-Gdi MT6
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email