Toyota Corolla Hatchback Hybrid - wzrost o 27,8%
Toyota Corolla drożała co roku, ale przy okazji niedawnego liftingu ceny poszły bardzo mocno w górę. Japoński kompakt z silnikiem 1.8 Hybrid kosztuje dziś przynajmniej 114 900 zł, a w 2020 było to 89 900 zł. Do porównania bierzemy pod uwagę wyłącznie odmianę hybrydową, bo taka jest dostępna w cenniku na rok 2023. Gdybyśmy porównali kwoty zakupy najtańszej wersji w 2020 (74 900 zł) i dziś (114 900 zł), różnica byłaby jeszcze większa, bo aż 53,4-procentowa!
Dacia Duster - wzrost o 58%
Dzielne, tanie auto przestaje być tanim autem. Nadal dzielna, ale już wyraźnie droższa Dacia kosztowała w 2020 roku 42 900 zł. Dziś, najtańsza dostępna wersja to wydatek 67 800 zł! Nadal trzeba w niej dopłacać za klimatyzację...
Skoda Superb - wzrost o 35,5%
Cena Skody Superb wzrosła o ponad 35%, co daje ogromny skok kwotowy. Dwa lata temu, wersję Active ze 150-konnym silnikiem można było kupić za 96 150 zł. Dziś, taki zakup wiąże się z kwotą aż 130 300 zł! Co ciekawe, w 2019 roku, czyli jeszcze rok wcześniej, za taką samą kwotę (około 130 000 zł) można było kupić Superba w bazowej wersji wyposażenia, ale z topowym, 272-konnym silnikiem 2.0 TSI i napędem na 4 koła.
Fiat Tipo - wzrost o 45,5%
Z Fiatem Tipo to już zupełnie się porobiło. Cena z 2020 roku (58 700 zł) i tak była sporo wyższa od tej, którą pamiętamy z początku sprzedaży modelu. W każdym razie, dziś, bazowe Tipo kosztuje już 85 400 zł, czyli aż o 45,5% więcej niż 2 lata temu. Z wyższą ceną otrzymujemy o 5 KM mocniejszy silnik i parę elementów dodatkowego wyposażenia.
Renault Clio - wzrost o 40,3%
Cena Renault Clio wyraźnie wzrosła, choć trzeba przyznać, że jest to również kwestia roszad w gamie silnikowej. Clio nie jest już dostępne z wolnossącym silnikiem SCe, przez co cena wzrosła naprawdę wyraźnie - z 48 400 zł do 67 900 zł. Jeśli weźmiemy pod uwagę model z turbodoładowanym TCe, różnica w cenie jest tak ogromna, ale wciąż bardzo wyraźna - odpowiadająca inflacji (57 900 zł vs 67 900 zł).