Tomasz Kammel jeździ Porsche 911 i limuzyną Audi A8 L
Tomasz Kammel parkuje w swoim garażu niesamowite i bardzo drogie maszyny. Dwa samochody, którymi na zmianę porusza się prezenter znany z różnych programów TVP, są łącznie warte grubo ponad milion złotych. Jedno z aut to sportowe Porsche, a drugim pojazdem jest luksusowa i nieziemsko wygodna limuzyna Audi.
Tomasz Kammel jeździ drogimi samochodami
Tomasz Kammel od dawna jeździ ciekawymi samochodami. Dziennikarz, jak na gwiazdę dużej stacji telewizyjnej przystało, nie korzysta z pospolitych środków lokomocji.
Tomasz Kammel jeździ Porsche 911 Carrera 4S
Widywany był już w przeróżnych autach rozmaitych marek, ale szczególnie upodobał sobie Porsche. Kultowym sportowym modelem 911 jeździ od dawna, a zmieniają się tylko generacje.
Tomasz Kammel jeździ Porsche 911 Carrera 4S
Aktualnie Tomasz Kammel jeździ najnowszą odsłoną Porsche 911 (typ 992), a dokładnie 911 Carrera 4S. Jak na sportowe coupe niemieckiej marki przystało pojazd ma muskularne nadwozie, mocny silnik, a zastosowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i cyfryzacji wpływają na wysokie zaawansowanie tego samochodu.
Tomasz Kammel jeździ Porsche 911 Carrera 4S
Auto Kammela napędza 6-cylindrowy motor o pojemności 3.0 litra typu bokser z turbodoładowaniem. Moc jednostki wynosi 450 koni mechanicznych, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h łamie czterosekundową barierę. Coupe z napędem na cztery koła - bo taka jest Carrera 4S – „setkę” osiąga w zaledwie 3,6 s. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala obniżyć czas przyspieszenia o kolejne 0,2 s.
Tomasz Kammel
Tomasz Kammel wyszedł z siedziby TVP i zmierza do zaparkowanego sportowego cacka.
Tomasz Kammel jeździ Porsche 911 Carrera 4S
Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej.
Tomasz Kammel jeździ Porsche 911 Carrera 4S
Ile kosztuje takie Porsche w Polsce? W salonie za model 911 Carrera 4S trzeba zapłacić minimum 641 000 zł. Wypada jednak zaznaczyć, że to tylko kwota wyjściowa i bardzo łatwo ją podnieść dostępnymi opcjami.
Tomasz Kammel jeździ Audi A8 L
Prezenter poza sportowymi brykami gustuje także w komfortowych okrętach drogowych, przeznaczonych na dalekie trasy. Jeździł Lexusem LS 500, a teraz ma imponujące Audi A8 L.
Tomasz Kammel jeździ Audi A8 L
Imponujące cztery pierścienie to wersja przedłużona A8 L mierząca 5,3 m długości, ważąca ponad 2 tony i ociekająca elegancją. Mimo solidnych gabarytów wóz jest zwinny na drodze i pozwala sobą łatwo manewrować na parkingach. Tylne koła zostały wyposażone w oś skrętną, dzięki czemu w zależności od prędkości pojazdu są one w stanie zmienić swoje położenie o kilka stopni. Dzięki temu Audi A8 lepiej trzyma się drogi na długich łukach i jednocześnie o wiele łatwiej się nim parkuje.
Tomasz Kammel
Tomasz Kammel wyszedł z siedziby TVP i zmierza do zaparkowanego Audi A8 L.
Tomasz Kammel jeździ Audi A8 L
Audi A8 L jest wewnątrz bardzo przestronne, rewelacyjnie wykończone materiałami wysokiej jakości i ma w wyposażeniu masę udogodnień oraz zaawansowanych rozwiązań technicznych. Cyfrowe zegary, obsługa przeniesiona w całości na dotykowe ekrany, sterowanie funkcjami auta za pomocą naturalnego głosu, arsenał asystentów wspomagających prowadzenie, funkcja masażu stóp, automatycznie dociągane drzwi czy elektrycznie chowane osłony nawiewów w desce, to tylko niektóre efektowne gadżety znajdujące się w Audi A8 L.
Audi A8 L
Niestety nie wiemy, jaki silnik pracuje pod maską limuzyny Tomasza Kammela. Flagowiec ten może być zasilany silnikami benzynowymi lub wysokoprężnym i niezależnie od wersji układu napędowego, zawsze legitymuje się świetnymi osiągami.
Audi A8 L
W polskiej ofercie A8 L występuje w benzynowej odmianie 55 TFSI quattro tiptronic o mocy 340 KM i 500 Nm (3.0 V6, 0-100 km/h w 5,7 s) lub 60 TFSI quattro tiptronic o mocy 460 KM i 660 Nm (4.0 V8, 0-100 km/h w 4,4 s). Motor wysokoprężny jest jeden - to 50 TDI quattro tiptronic o mocy 286 KM i 600 Nm (3.0 V6, 0-100 km/h w 5,9 s). W standardzie w każdym z tych montowany jest układ napędowy quattro oraz automatyczna skrzynia biegów.
Audi A8 L
Napęd jest dodatkowo zelektryfikowany poprzez zastosowanie układu typu Mild Hybrid. Alternator i rozrusznik to jeden element chłodzony cieczą, a jego użycie umożliwiło nie tylko rekuperację energii magazynowanej w dodatkowej baterii (do 12 kW), ale i toczenie się z całkowicie wyłączonym silnikiem.
Audi A8 L
W polskich salonach rozpiętość cen Audi A8 L jest znaczna. Bazowa wersja 50 TDI to wydatek minimum 444 100 zł. Kolejne na liście 55 TFSI kosztuje co najmniej 477 200 zł, a na 60 TFSI trzeba wyjściowo przygotować 510 300 zł. Doposażenie auta w różne nowinki i elementy podnoszące komfort potrafi podnieść ostateczną cenę nawet o ponad 200 tys. zł.
Tomasz Kammel jeździ Porsche 911 Carrera 4S
Tomasz Kammel jeździ Porsche 911 Carrera 4S
Porsche 911 Carrera
Elegancko wykończone wnętrze Porsche Carrera 4S.
Porsche 911 Carrera
Elegancko wykończone wnętrze Porsche Carrera 4S.
Porsche 911 Carrera
Elegancko wykończone wnętrze Porsche Carrera 4S.
Porsche 911 Carrera
Porsche Carrera 4S bagażnik ma zlokalizowany z przodu.