Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Silniki diesla nie mają dobrej prasy. Coraz ostrzejsze normy emisji spalin oraz niemniejszy nacisk na ekologiczną motoryzację skutecznie zabijają jednostki napędowe żywiące się ropą. Na fali wznoszącej znajdują się obecnie hybrydy, elektryki oraz benzynowe silniki tworzone zgodnie z ideą downsizingu.
Hybrydowa Toyota Camry
Delikatnie odświeżona Toyota Camry potrafiąca palić poniżej 5 l/100 km pokazuje, że auto hybrydowe może być nie tylko udaną alternatywą dla diesla.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Toyota Camry daje przytyczka w nos wszystkim tym, którzy w zmniejszaniu pojemności silników oraz dokładaniu turbosprężarek widzą największy i niepodważalny sens.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Jeszcze kilkanaście lat temu Toyota Camry nie kojarzyła się jednoznacznie z autem, które jest z ekologią za pan brat. Fani modelu zapewne pamiętają wersje wyposażone w benzynowe silniki V6. Sześciocylindrowy motor dostępny jest także w najnowszej generacji Camry, ale w Polsce nie jest on oferowany. Na europejskim rynku Japończycy postawili na hybrydową wersję z wolnossącym silnikiem R4 oraz wspierającym go motorem elektrycznym.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Prezentowana odmiana to odświeżona wersja na rok 2021. Zmiany jakie zaszły w Camry Toyota uznaje za lifting, jednak jest ich na tyle mało, że tylko prawdziwy fan marki odróżni najnowsze wcielenie japońskiej limuzyny klasy średniej od nieco starszej wersji.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Co dokładnie się zmieniło? Przedni zderzak otrzymał lakierowane na srebrno wstawki.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Z tyłu Toyoty Camry widać inne tylne lampy.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Zmianom oparł się układ napędowy, który w dalszym ciągu potrafi zachwycić ekonomią oraz płynnością przekazywania mocy na podłoże.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Opisywana Toyota Camry wyposażona jest w silnik 4-cylindrowy o pojemności 2.5 litra oraz wspomagający go silnik elektryczny.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Łączna moc systemowa wynosi 218 KM. Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni e-CVT.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Dokładnie taki sam układ napędowy można spotkać w Toyocie RAV4. Z jednej strony hybrydowy napęd jest synonimem współczesnych Toyot. Jednak z drugiej, nie spodziewałem się, że Toyota Camry będzie w stanie mnie czymś zaskoczyć.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Prezentowanym samochodem wybrałem się w podróż z Warszawy do Trójmiasta. Trochę na przekór hybrydom. Bo te, jak wiadomo idealnie czują się w mieście.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Podczas szybkiej autostradowej jazdy silnik elektryczny nie ma zbyt wiele do roboty. Główną rolę odgrywa motor spalinowy. Tym większe było moje zdziwienie, jak bardzo ”uniwersalnie oszczędnym” samochodem jest nowa Camry.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Większe zmiany po liftingu da się zaobserwować we wnętrzu.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Ekran systemu multimedialnego ma teraz rozmiar 9 cali i został ulokowany wyżej. Nie jest już wkomponowany w konsolę centralną tylko przypomina doczepiony tablet. Intuicyjność obsługi oraz mocno archaiczna grafika menu pozostały bez zmian. Plus za bezproblemową komunikację z Apple CarPlay oraz Android Auto, a także klasyczny panel klimatyzacji.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Podczas jazdy drogami krajowymi, na których ograniczenie prędkości wynosiło 90 km/h średni apetyt na paliwo wyniósł 4,7 l/100 km. To świetny wynik jak na 218-konne auto z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym!
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi spalanie podskakuje do wartości około 7 l/100 km. To także świetny wynik! W mieście? Tutaj także nie ma tragedii. Silnik elektryczny często napędza auto niwelując zapotrzebowanie na paliwo do wartości 5,8 l/100 km. Brawo!
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Na uwagę zasługuje bardzo komfortowo zestrojone zawieszenie. Nierówności tłumione są sprawnie i cicho. Efekt dobijania praktycznie nie występuje.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Samochód w każdej sytuacji niemalże płynie po drodze. Sport? Camry nie zna takiego słowa. Co prawda dostępny jest tryb jazdy dokładnie o takiej nazwie, ale po jego aktywacji zmienia się tylko reakcja silnika na gaz. Camry nie przywdziewa nagle szat sportowca pozostając nadal stateczną i dobrze wyważoną limuzyną.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
A propos wbudowanych trybów jazdy. Oprócz dość powszechnych i wiele mówiących ustawień Eco, Normal i Sport dostępny jest także tryb EV Mode.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Jak łatwo się domyśleć, tryb EV Mode służy do wymuszenia poruszani się tylko i wyłącznie siłą elektronów. Brzmi ekologicznie, ale w praktyce Camry potrafi przejechać na prądzie około... 2 km. Po takim dystansie samochód przechodzi w standardowy, hybrydowy tryb pracy.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Kilka słów poświęcę pracy bezstopniowej skrzyni e-CVT. Ze względu na specyficzną konstrukcję oraz częste utrzymywanie silnika na jednostajnych, wysokich obrotach, japoński automat budzi skrajne emocje.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Na szczęście nie taki automat CVT straszny jak go malują. Czy w momencie mocnego wciśnięcia pedału gazu silnik szybko wchodzi na wysokie obroty i pozostaje na nich aż do zdjęcia nogi z prawego pedału? Tak. Czy taki efekt jest mocno irytujący? Absolutnie nie.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Opisywanym samochodem przejechałem ponad 1000 km. W głównej mierze po drogach szybkiego ruchu. Nie mam żadnych obiekcji na temat działania skrzyni e-CVT. Wręcz przeciwnie! Płynność pracy przekładni bywa nie do przecenienia.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Cennik odświeżonej Toyoty Camry otwiera kwota 143 600 zł za podstawową wersję Comfort. Podstawową, ale na pewno nie biednie wyposażoną.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
W standardzie oprócz bardzo oszczędnego układu napędowego otrzymujemy m. in. 17-calowe aluminiowe felgi, dwustrefową klimatyzację automatyczną, pełne LED-owe światła przednie, adaptacyjny tempomat oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Główni rywale Camry czyli Skoda Superb iV oraz Volkswagen Passat GTE są wyraźnie droższymi propozycjami. Czeskie auto w wersji hybrydowej kosztuje co najmniej 162 000 zł. Konkurent z logo VW jest jeszcze droższy startując z pułapu blisko 180 000 zł. Warto jednak zaznaczyć, że zarówno Superb jak i Passat w przeciwieństwie do Toyoty są hybrydami typu plug-in.
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT Executive + VIP
Jakim autem jest nowa Toyota Camry? Przede wszystkim bardzo oszczędnym. Tuż za tą cechą, po stronie plusów ustawiają się komfort podróży, przestronne wnętrze oraz bogate wyposażenie. Camry nie odstrasza także ceną, a całe auto jest mocno racjonalne i przemyślane.
Toyota Camry lifting 2021
Limuzyna Toyoty nie lubi błyszczeć na pokaz. Nie rzuca się w oczy, legitymując się nienachalną stylistyką. Camry nie jest także tak multimedialna jak jej rywale. Jednak patrząc na auto chłodnym spojrzeniem trudno jest mu cokolwiek wytknąć.
Toyota Camry lifting 2021
Nie przeszkadza, że zmiany jakie ostatnio zaszły w tym modelu są kosmetyczne. Dzięki nim Camry stała się tylko odrobinę nowocześniejsza od wersji sprzed liftingu i w dalszym ciągu, niezmiennie pozostaje bardzo mocnym graczem w segmencie D.