Toyota RAV4 od początku istnienia podbija rynek pseudo terenówek. W ostatnim czasie segment kompaktowych SUV-ów staje się coraz bardziej ciasny, dlatego Japończycy postanowili odmłodzić swój hitowy produkt i wypuścić czwartą generację RAV-ki, będącej klasyką gatunku w segmencie. Auto w stosunku do poprzedniej wersji urosło i stało się jeszcze bardziej rodzinne. Wóz duży skok pod względem designu zawdzięcza wyostrzonym liniom, dzięki którym zyskał na nowoczesnym wyglądzie i charakterze, bo stylistycznie nawiązuje do nowych modeli producenta. Narysowana całkowicie od nowa deska rozdzielcza, sposobem wyprofilowania przypomina styl układu znany z poprzedniczki. Jej funkcjonalność z dużymi przyciskami w roli głównej - jak to w Toyocie - wypada naprawdę dobrze, a wskaźniki z niebieskim podświetleniem bardziej czytelniejsze już chyba być nie mogą. Obszar kabiny szczególnie w tylnym przedziale jest po prostu powalający, na co wpłynął powiększony rozstaw osi. Przez wydłużone nadwozie wygospodarowano też znacznie większą pojemność bagażnika niż kiedyś, plasując teraz auto pod względem litrażu obok najlepszych.