Toyota Yaris Cross na Podhalu
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Toyota Yaris Cross ma rozpoznawalną nazwę, jest atrakcyjnie wystylizowana, wnętrze okazuje się dość przestronne, a poziom wyposażenia podstawowego jest bogaty.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
To co jednak najbardziej wyróżnia ten samochód na tle konkurencji, to oszczędny hybrydowy układ napędowy oraz opcjonalny napęd na cztery koła, praktycznie niespotykany w segmencie B-SUV.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Toyota Yaris Cross to zdecydowanie ekonomiczny pojazd. W końcu japońskie hybrydy słyną z umiarkowanego zapotrzebowania na paliwo.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Odmiana z napędem FWD podczas testu na jezdniach pełnych podjazdów, zjazdów, serpentyn i odcinków, gdzie nie da się rozwinąć większych szybkości, na dystansie około 80 km zużyła średnio 4 l/100 km.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Odmiana z napędem AWD-i na asfalcie oraz w takcie wymagających prób lekkim terenie, pokazała na komputerze wynik 4,7/l 100 km. Naprawdę nieźle! Zbiornik paliwa ma pojemność 40 litrów. Na pełnym baku pokonuje się ponad 500 kilometrów.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Wyżej zawieszony Yaris został nastawiony na komfort jazdy, z zachowaniem umiarkowanej sztywności. Pojazd jest całkiem wygodny, za kierownicą siedzi się wyżej, w prowadzenie nie trzeba wkładać siły.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Od tego auta nie należy wymagać ponadprzeciętnej dynamiki i trzeba oswoić się z przypadłością toyotowych hybryd. Reakcja skrzyni e-CVT na kickdown jest powolna, a przy wyższych obrotach silnika zaczyna doskwierać hałasowanie. Z zewnątrz zresztą też słychać za dużo przez słabe wyciszenie.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Toyota Yaris Cross legitymująca się prześwitem 170 mm (30 mm więcej w stosunku do zwykłego Yarisa) i wdrapuje się tam, gdzie nie powinna. Ważąca niecałe 1200 kg Toyota Yaris Cross mierzy 4180 mm długości, 1765 mm szerokości i 1560 mm wysokości. Rozstaw osi 2560 mm jest identyczny jak w miejskim hatchbacku.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
W Polsce Toyota Yaris Cross jest dostępna w wersjach Active, Comfort, Executive, uterenowionej Adventure i limitowanej Premiere Edition, dostępnej tylko w 2021 roku. Paleta opcji kolorystycznych jest bogata i obejmuje 9 lakierów oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Już w podstawa wyposażenia Active ma system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, łączność Apple CarPlay i Android Auto oraz usługi Toyota Connected Car. Jest też klimatyzacja i pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji. Poziom bezpieczeństwa podnosi także siedem poduszek powietrznych w standardzie, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami. W wyższych wersjach, poziom wyposażenia rośnie.
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Ile kosztuje Toyota Yaris Cross? Auto w podstawowej wersji Active wycenionej od 74 900 zł ma silnik benzynowy 1.5 o mocy 125 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Odmiana z produkowanym w Polsce napędem hybrydowym (w fabrykach TMMP w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach) startuje od ceny 88 900 zł
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Na hybrydę z napędem czterech kół AWD-i trzeba przygotować minimum 101 400 zł. To dużo, jak za auto tej klasy, ale to właśnie rozwiązanie AWD-i mocno wyróżnia Toyotę w swoim segmencie.
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Jeśli ktoś zamieszkuje w górzystym terenie lub często wybiera się na działkę usytuowaną w malowniczej lokalizacji, do której wiedzie kiepska, błotnista i pełnie kolein ścieżka, napęd czterech kół okaże się nieoceniony.
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Przedstawiciele Toyota Motor Poland potwierdzają, że klienci chcą dopłacać do takiego napędu. Okazuje się, że na 1450 zamówionych Yarisów Cross w Polsce (dane z początku września 2021 roku), aż 34 procent stanowią wersje z AWD-i. Poza tym lwia część zarezerwowanych aut to hybrydy (z konwencjonalnym silnikiem benzynowym zamówiono 386 aut).