Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT
Toyota Yaris poważnie ewoluowała. Z popularnego miejskiego hatchbacka wyrosła na crossovera segmentu B, jakiego od jakiegoś czasu brakowało w rodzinie Toyoty. Obecnie na rynku podwyższonych pojazdów obudowanych osłonami jest już ponad 20 modeli. Japończycy ze swoim produktem trochę się spóźnili, ale wcale nie oznacza to, że nie mają już czego szukać w tej klasie pojazdów.
Toyota Yaris Cross na Podhalu
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Toyota Yaris Cross ma rozpoznawalną nazwę, jest atrakcyjnie wystylizowana, wnętrze okazuje się dość przestronne, a poziom wyposażenia podstawowego jest bogaty.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
To co jednak najbardziej wyróżnia ten samochód na tle konkurencji, to oszczędny hybrydowy układ napędowy oraz opcjonalny napęd na cztery koła, praktycznie niespotykany w segmencie B-SUV.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Toyota Yaris Cross to zdecydowanie ekonomiczny pojazd. W końcu japońskie hybrydy słyną z umiarkowanego zapotrzebowania na paliwo.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Odmiana z napędem FWD podczas testu na jezdniach pełnych podjazdów, zjazdów, serpentyn i odcinków, gdzie nie da się rozwinąć większych szybkości, na dystansie około 80 km zużyła średnio 4 l/100 km.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Odmiana z napędem AWD-i na asfalcie oraz w takcie wymagających prób lekkim terenie, pokazała na komputerze wynik 4,7/l 100 km. Naprawdę nieźle! Zbiornik paliwa ma pojemność 40 litrów. Na pełnym baku pokonuje się ponad 500 kilometrów.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Wyżej zawieszony Yaris został nastawiony na komfort jazdy, z zachowaniem umiarkowanej sztywności. Pojazd jest całkiem wygodny, za kierownicą siedzi się wyżej, w prowadzenie nie trzeba wkładać siły.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Od tego auta nie należy wymagać ponadprzeciętnej dynamiki i trzeba oswoić się z przypadłością toyotowych hybryd. Reakcja skrzyni e-CVT na kickdown jest powolna, a przy wyższych obrotach silnika zaczyna doskwierać hałasowanie. Z zewnątrz zresztą też słychać za dużo przez słabe wyciszenie.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
Toyota Yaris Cross legitymująca się prześwitem 170 mm (30 mm więcej w stosunku do zwykłego Yarisa) i wdrapuje się tam, gdzie nie powinna. Ważąca niecałe 1200 kg Toyota Yaris Cross mierzy 4180 mm długości, 1765 mm szerokości i 1560 mm wysokości. Rozstaw osi 2560 mm jest identyczny jak w miejskim hatchbacku.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT
W Polsce Toyota Yaris Cross jest dostępna w wersjach Active, Comfort, Executive, uterenowionej Adventure i limitowanej Premiere Edition, dostępnej tylko w 2021 roku. Paleta opcji kolorystycznych jest bogata i obejmuje 9 lakierów oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Już w podstawa wyposażenia Active ma system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, łączność Apple CarPlay i Android Auto oraz usługi Toyota Connected Car. Jest też klimatyzacja i pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji. Poziom bezpieczeństwa podnosi także siedem poduszek powietrznych w standardzie, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami. W wyższych wersjach, poziom wyposażenia rośnie.
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Ile kosztuje Toyota Yaris Cross? Auto w podstawowej wersji Active wycenionej od 74 900 zł ma silnik benzynowy 1.5 o mocy 125 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Odmiana z produkowanym w Polsce napędem hybrydowym (w fabrykach TMMP w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach) startuje od ceny 88 900 zł
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Na hybrydę z napędem czterech kół AWD-i trzeba przygotować minimum 101 400 zł. To dużo, jak za auto tej klasy, ale to właśnie rozwiązanie AWD-i mocno wyróżnia Toyotę w swoim segmencie.
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Jeśli ktoś zamieszkuje w górzystym terenie lub często wybiera się na działkę usytuowaną w malowniczej lokalizacji, do której wiedzie kiepska, błotnista i pełnie kolein ścieżka, napęd czterech kół okaże się nieoceniony.
Toyota Yaris Cross - wnętrze
Przedstawiciele Toyota Motor Poland potwierdzają, że klienci chcą dopłacać do takiego napędu. Okazuje się, że na 1450 zamówionych Yarisów Cross w Polsce (dane z początku września 2021 roku), aż 34 procent stanowią wersje z AWD-i. Poza tym lwia część zarezerwowanych aut to hybrydy (z konwencjonalnym silnikiem benzynowym zamówiono 386 aut).