Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Ostatnie miesiące, w których dużą rolę odgrywały ograniczenia związane z pandemią COVID-19 wpłynęły na zdecydowanie większe zainteresowanie kamperami. Wolność, możliwość noclegu praktycznie w dowolnym miejscu oraz mobilność sprawiły, że Polacy częściej sięgają po tego typu auta. Z ciekawości również posmakowałem w wakacje kampera, a autem tym był Volkswagen California 6.1 Beach z silnikiem 2.0 TDI SCR BlueMotion Technology o mocy 204 KM.
Mały kamper Volkswagen California 6.1 Beach
California 6.1 oferowana występuje w trzech wersjach wyposażenia – Beach, Coast oraz Ocean. Prezentowana wersja Beach to podstawowa, „plażowa” odmiana tego samochodu.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Samochód mierzy niespełna 5 metrów długości (4904 mm), 1904 mm szerokości oraz 1990 mm wysokości. Szczególnie ważna jest ta ostatnia wartość, która pokazuje, że California zmieści się w większości parkingów i garaży podziemnych.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Stylistyka jest mniej istotna. W najnowszym wcieleniu auto otrzymało wyraźniej zaznaczony przedni grill oraz nieco inne światła. W odmianie Beach obecne są także plastikowe, czarne osłony nadkoli, które chronią lakier przed uszkodzeniami.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Z bocznej części nadwozia delikatnie wystaje pokrywa od markizy. Pod rozsuwaną manualnie markizą rozstawić można krzesełka ukryte w... klapie bagażnika. Wystarczy zabrać ze sobą szwagra, solidny zapas kiełbasy, przenośnego grilla i każdy wypad w nieznane nabierze rumieńców.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Volkswagen California 6.1 może mieć pod maską 150- lub 204-konny silnik 2.0 TDI SCR BlueMotion Technology. W odmianie Coast dostępny jest także słabszy 110-konny diesel. Prezentowany egzemplarz oferował wszystko, co najlepsze. Pod maską skrywał nie tylko 204-konnego ropniaka, ale także posiadał napęd 4MOTION oraz automatyczną skrzynię DSG.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Volkswagen nie podaje czasu przyspieszanie auta od 0 do 100 km/h. Podaje natomiast prędkość maksymalną, która wynosi 199 km/h. Jednak w tym przypadku nie osiągi są najważniejsze.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Z tyłu można znaleźć opcjonalny bagażnik rowerowy, a montowany na przedniej osi mocny silnik zapewnia komfort podróży oraz pewność wyprzedzania, ale słabszy wariant także sprosta wymaganiom podróżnika.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Topowy motor zużywa średnio 10 l/100 km. Jeśli większość trasy będzie przebiegała drogami lokalnymi średnie spalanie da się zbić nawet o 2 litry na „setkę”.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Zużycie paliwa w mieście? Chyba nikt nie kupuje tego typu samochodu, aby używać go na co dzień do dojazdów do pracy.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Pomijając względy dynamiczne oraz wrażenia z jazdy, które mierzyć należy skalą komfortu a nie dynamiki jazdy, prowadzenie Californii przypomina obcowanie z autem osobowym.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
W tym aucie siedzimy bardzo wysoko. Wyżej niż w SUV-ie. Dzięki temu widzimy więcej, a duże lusterka poprawiają widoczność w tył. Manewrowanie nie sprawia problemów. Chociaż należy brać poprawkę na gabaryty samochodu.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Kabina jest duża i z tylnej części łatwo przechodzi się do przedniej. Pozytywne odczucia budzi także system multimedialny. Jest to może nieco starsza wersja systemu rozrywki Volkswagena, która legitymuje się mniej atrakcyjną szatą graficzną, ale za to odwdzięcza się szybkim działaniem i przejrzystym menu.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
W Californii 6.1 najważniejsze jest wnętrze. Co oferuje podstawowa odmiana Beach? Dwa bardzo komfortowe fotele z kapitańskimi podłokietnikami. Na dodatek oba fotele można przekręcić o 180 stopni.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Z tyłu znajduje się bardzo wygodna i szeroka trzyosobowa kanapa. Można ją regulować wzdłużnie powiększając tym samym pojemność bagażnika lub przestrzeń na nogi.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
W standardowym ustawieniu kanapy jest tak dużo miejsca, że nawet Marcin Gortat z kolegami koszykarzami nie powinni narzekać na brak miejsca i tlenu.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Podstawowa odmiana Beach w przeciwieństwie do bogatszych odmian nie ma specjalnej zabudowy w tylnej części nadwozia. Szafki z talerzami i sztućcami? Zlew? Nie, nie tym razem. Biwakowe narzędzia ograniczają się tutaj do sprytnie chowanej w burcie kuchenki gazowej z jednym palnikiem.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Do zagotowania wody na herbatę lub usmażenia jajecznicy taka kuchenka wystarczy. Chociaż jasna podsufitka przy częstym korzystaniu z palnika z pewnością zbyt długo jasną nie pozostanie. Butla gazowa jest ukryta w obudowie ścianki.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Podstawową Californią 6.1 Beach w komfortowych warunkach podróżować może pięć osób. Gdy zatrzymają się gdzieś na krańcu świata mogą zaparzyć herbatę i delektować się widokiem z okna. A co ze spaniem? Tutaj California odkrywa kolejne karty.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Podnoszony dach odkrywa miejsce do spania. Umieszczony na „poddaszu” materac o wymiarach 120 cm na 200 cm pomieści dwie dorosłe osoby.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Duży plus dla sypialni na piętrze za odsłaniane przy pomocy zamka błyskawicznego okna i zainstalowane w nich moskitiery. Minus za brak jakiejkolwiek skrytki, siatki czy przegródki na drobne rzeczy na piętrze.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Kolejne miejsce do spania można znaleźć na „parterze”. Dzięki rozkładanej tylnej kanapie, specjalnemu stelażowi oraz segmentowemu materacowi dwie, a nawet trzy dorosłe osoby swobodnie prześpią się na dole.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Nawet chłodne noce nie będą wyzwaniem dla osób śpiących w pojeździe dzięki opcjonalnemu ogrzewaniu postojowemu wartemu 7550 zł dopłaty.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Volkswagena Californię 6.1 Beach wyposażono w dodatkowy akumulator, który zapewnia zapas energii elektrycznej. Auto można także podłączyć do zewnętrznego źródła zasilania. Volkswagen pomyślał o wszystkim.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Panel klimatyzacji jest czytelny i łatwy w obsłudze za sprawą zachowanych pokręteł i fizycznych przycisków.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Przednią szybę można zasłonić roletami. Rolety znalazły się także na bocznych tylnych oknach. Dzięki nim można zbudować naprawdę intymną atmosferę. Oświetlenie wnętrza? Także mocno rozbudowane, pełne wielu lampek w mniej lub bardziej oczywistych miejscach.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
We wnętrzu opisywanego samochodu nie zabrakło także całej masy skrytek i schowków (z szufladami pod siedzeniami oraz pod tylną kanapą włącznie). Jest także wiele złącz USB (zarówno USB-C jak i tych nieco starszych, wciąż bardziej popularnych).
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Zegary Volkswagena Califotnii są cyfrowe i czytelne z kilkoma motywami graficznymi. Patrząc na nie można się poczuć jak w typowej osobówce.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Podstawowy Volkswagen California Beach kosztuje 237 710 zł brutto. Wersja z opisywanym układem napędowym, napędem 4MOTION oraz skrzynią DSG to wydatek 283 478 zł brutto. Dodatkowo, wyposażeniem opcjonalnym, cenę początkową można podbić o kolejne kilkadziesiąt tys. złotych.
Volkswagen California 6.1 Beach 2.0 TDI 204 KM DSG7 4MOTION
Jeszcze bardziej dopasione wersje Volkswagena Californii 6.1, dopakowane zabudową gastronomiczną i gadżetami, potrafią kosztować ponad 400 000 zł brutto. Taka kwota wystarczy na zakup małego mieszkania w Warszawie lub nieco większego w innej części Polski. Jednak żadne mieszkanie nie zapewni na co dzień widoków zza okna na co tylko się zechce. Po wybraniu się tym autem w podróż widok codziennie może być zupełnie inny!