Nieśmiertelny od prawie 40 lat VW Golf, doczekał się przez ten czas 7 generacji i wielu ciekawych odmian nadwoziowych. Najnowsze wcielenie najpopularniejszego na świecie samochodu kompaktowego, nie wyróżnia się z wyglądu niczym nadzwyczajnym, podobnie jak to było w przypadku poprzednika. Nieco spłaszczona sylwetka z tradycyjnym szerokim słupkiem C, mimo ostrych przetłoczeń mówiących o nowoczesności, nie jest ani trochę krzykliwa. Opływowa bryła auta z długą linią dachu, charakterystycznie nakreślonymi oknami, i typowym przodem z poprzecznymi elementami, jest dzisiaj jednym z najbardziej znanych przykładów designu Volkswagena. Solidnie zbudowane nowoczesne wnętrze, zachęca do zajmowania miejsca za sterem, a opcjonalne multimedialne rozwiązania magicznie wpasowują się w gusta fanów smartfonów. Jak to w Golfie bywa, o kłopotach z funkcjonalnością można zapomnieć, bo przełączniki rozstawiono gdzie trzeba, przestrzeń wewnątrz wpływa na wygodę podróży, tak samo jak bagażnik, który zwiększył swoją objętość. I co najciekawsze, ten totalnie nowy dobrze poukładany kokpit niemieckiego kompaktu, to dzieło Polaka - designera Tomasza Bachorskiego.