Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6 - Super Express
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid to całkowita nowość w niemieckiej gamie. Nowość, która doskonale uzupełnia inne warianty łączące silnik spalinowy z elektrycznym. Oprócz opisywanej wersji, w ofercie nowego Golfa można znaleźć tak zwane miękkie hybrydy z serii eTSI oraz usportowioną hybrydę plug-in nazwaną GTE. eHybrid jest czymś pomiędzy. To typowa hybryda plug-in nie mająca jednak jakichkolwiek sportowych aspiracji.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Nowego Golfa 8 gościliśmy w naszej redakcji już kilkukrotnie. Dlatego też opis stylistyki nadwozia pominę. Ot, Golf numer 8 zdołał się już opatrzyć na naszych drogach, a na jego widok chyba nikt nie odwraca głowy. Odmiana eHybrid także nie rzuca się w oczy.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Elementem, który wyróżnia Volkswagena Golfa eHybrid na tle standardowych wersji jest klapka skrywająca złącze do ładowania, umieszczona w okolicy przedniego lewego nadkola.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Pod maską prezentowanego egzemplarza Golfa eHybrid pracuje dobrze znany motor spalinowy 1.4 TSI o mocy 150 KM. Napędza on koła przedniej osi i tworzy tandem z silnikiem elektrycznym. Elektryk wytwarza 102 KM a łączna moc układu wynosi 204 KM.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Standardem w Volkswagenie eHybrid jest automatyczna skrzynia DSG o sześciu przełożeniach oraz akumulatory o pojemności 13 kWh.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Co ciekawe dokładnie taki sam układ napędowy co w eHybrid pracuję w usportowionej odmianie GTE. Większa moc (245 KM) uzyskiwana jest dzięki innemu zestrojeniu komputera, która zarządza rozdziałem mocy obu silników.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen GTE ma być bardziej sportową odmianą o zasięgu możliwym do pokonania na samym prądzie wynoszącym maksymalnie 62 km. Odmiana eHybrid nie ma sportowych ambicji, ale powinna pokonać tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym 80 km. Czy tak jest w rzeczywistości?

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Po naładowaniu do pełna, komputer pokładowy pokazuje, że na samej energii elektrycznej Golf eHybrid będzie w stanie pokonać 62 km. Nieco mniej niż deklaruje producent. Jednak ważniejszą informacją jest fakt, że taki zasięg jest jak najbardziej osiągalny.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid budzi się do życia w absolutnej ciszy. Domyślnym trybem jest E-Mode czyli tryb w pełni elektryczny. 

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Przy odpowiednio naładowanych akumulatorach można dodatkowo aktywować tryb Eco, Comfort lub Sport, a silnik spalinowy nie wkroczy do akcji. Zmienia się natomiast reakcja na ruchy pedału gazu.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Jak już wspomniałem, ponad 60 km na samym prądzie jest jak najbardziej osiągalne. Aby tego dokonać trzeba unikać nagłych przyspieszeń, ale jazda drogami ekspresowymi nie wpływa znacząco na szybki spadek zasięgu.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Jak wiadomo hybrydy i auta elektryczne podczas szybkiej, jednostajnej jazdy nie czują się najlepiej. Przemieszczenie się przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej sprawia, że auto jeździ nie emitując żadnych szkodliwych związków.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Pozytywne wrażenie robią także osiągi. 7,4 sekundy niezbędne do osiągnięcia pierwszych 100 km/h to bardzo dobry wynik. Auto potrafi zaskoczyć niejednego kierowcę teoretycznie szybszego wozu. 

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid nie prowokuje krzykliwym wyglądem, a jeździć potrafi naprawdę dynamicznie.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Ile tak naprawdę pali najbardziej oszczędna odmiana Volkswagena Golfa? Nic! Tak, to nie jest  żart. Jeśli co około 50-60 km będziecie podłączali auto do zewnętrznego źródła zasilania i ładowali je do pełna, wówczas o wizycie na stacjach benzynowych można zapomnieć. Chyba, że lubi się zaglądać w takie punkty po hot-dogi.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Gdy zamierzacie udać się Golfem eHybrid w dłuższą podróż, ruszając z akumulatorami naładowanymi do pełna, przez pierwsze 100 km auto spali 2-2,5 litra benzyny. Potem, gdy w akumulatorach nie będzie już energii (samochód będzie zachowywał się jak typowa hybryda) średnie spalanie podskoczy do niespełna 6 l/100 km. To także bardzo dobry wynik.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Dostępny jest również tryb wymuszający ładowanie akumulatorów do pewnego poziomu (można go określić w menu komputera pokładowego) podczas jazdy. Jednak nie jest to opłacalne rozwiązanie, ponieważ po jego aktywacji średnie spalanie wzrasta, a ilość energii zgromadzonej w bateriach rośnie powoli.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid dostępny jest tylko w jednej wersji wyposażenia Style. W jej skład wchodzą m.in. reflektory LED Plus, materiałowa tapicerka foteli, cała masa systemów bezpieczeństwa łącznie z systemem Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist, automatyczna 3-strefowa klimatyzacja oraz system multimedialny Discover. Cena takiej odmiany wynosi 152 190 zł. To o ponad 20 tys. zł więcej od 190-konnej wersji z silnikiem 2.0 TSI oraz o niespełna 20 tys. zł mniej od odmiany GTE. 

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Jak większość hybryd typu plug-in, zakup prezentowanego egzemplarza jest racjonalny tylko w przypadku, w którym macie możliwość ładowania auta, i co równie ważne zamierzacie z tej możliwości korzystać. W każdym innym przypadku, standardowy Golf sprosta waszym oczekiwaniom.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Niczym szczególnym nie wyróżnia się wnętrze. Jest ono tak samo multimedialne jak w innych odmianach nowego Golfa 8 i wymaga dokładnie takiego samego przyzwyczajenia.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Jedynymi elementami świadczącymi o ekologicznej naturze prezentowanego egzemplarza są dodatkowe opcje w menu komputera pokładowego, które obrazują m.in. pracę napędu, poziom naładowania akumulatorów oraz dają możliwość wybrania czysto elektrycznego trybu jazdy.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Otoczenie kabiny w Golfie eHybrid jest dokładnie takie same jak w każdym innym nowym Golfie.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Jakość montażu wnętrza jest dobra, jakość zastosowanych elementów przyzwoita, a do sposobu dotykowej obsługi trzeba się po prostu przyzwyczaić.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Na uwagę zasługuje przestronne wnętrze oraz bagażnik, który pomimo zastosowania dodatkowych akumulatorów nie ucierpiał i nadal pomieści maksymalnie 1237 litrów bagażu (przy złożonym oparciu kanapy).

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

W Volkswagenie Golfie eHybrid zachowana przyjemne przyciski na kierownicy, pozwalające sterować najważniejszymi funkcjami.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Elektroniczne zegary Golfa eHybrid mają indywidualną szatę graficzną dostosowaną do napędu hybrydowego.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Najciekawszy i najważniejszy w Volkswagenie Golfie eHybrid jest jego układ napędowy i kropka.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń

Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6

Volkswagen Golf eHybrid to całkowita nowość w niemieckiej gamie. Nowość, która doskonale uzupełnia inne warianty łączące silnik spalinowy z elektrycznym. Oprócz opisywanej wersji, w ofercie nowego Golfa można znaleźć tak zwane miękkie hybrydy z serii eTSI oraz usportowioną hybrydę plug-in nazwaną GTE. eHybrid jest czymś pomiędzy. To typowa hybryda plug-in nie mająca jednak jakichkolwiek sportowych aspiracji.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Powrót
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email
Reklama
Zamknij