Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Niemieckie silniki z serii TDI cieszyły się i nadal cieszą sporą popularnością. Jedną z ich głównych cech było niskie zapotrzebowanie na paliwo. Volkswagen Golf TDI niezależnie od generacji był najoszczędniejszym wariantem w gamie. Wraz z debiutem ósmej odsłony hitu z Wolfsburga miano wersji, która najrozsądniej obchodzi się z paliwem, przejęła zupełnie nowa odmiana Golfa eHybrid.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid to całkowita nowość w niemieckiej gamie. Nowość, która doskonale uzupełnia inne warianty łączące silnik spalinowy z elektrycznym. Oprócz opisywanej wersji, w ofercie nowego Golfa można znaleźć tak zwane miękkie hybrydy z serii eTSI oraz usportowioną hybrydę plug-in nazwaną GTE. eHybrid jest czymś pomiędzy. To typowa hybryda plug-in nie mająca jednak jakichkolwiek sportowych aspiracji.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Nowego Golfa 8 gościliśmy w naszej redakcji już kilkukrotnie. Dlatego też opis stylistyki nadwozia pominę. Ot, Golf numer 8 zdołał się już opatrzyć na naszych drogach, a na jego widok chyba nikt nie odwraca głowy. Odmiana eHybrid także nie rzuca się w oczy.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Elementem, który wyróżnia Volkswagena Golfa eHybrid na tle standardowych wersji jest klapka skrywająca złącze do ładowania, umieszczona w okolicy przedniego lewego nadkola.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Pod maską prezentowanego egzemplarza Golfa eHybrid pracuje dobrze znany motor spalinowy 1.4 TSI o mocy 150 KM. Napędza on koła przedniej osi i tworzy tandem z silnikiem elektrycznym. Elektryk wytwarza 102 KM a łączna moc układu wynosi 204 KM.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Standardem w Volkswagenie eHybrid jest automatyczna skrzynia DSG o sześciu przełożeniach oraz akumulatory o pojemności 13 kWh.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Co ciekawe dokładnie taki sam układ napędowy co w eHybrid pracuję w usportowionej odmianie GTE. Większa moc (245 KM) uzyskiwana jest dzięki innemu zestrojeniu komputera, która zarządza rozdziałem mocy obu silników.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen GTE ma być bardziej sportową odmianą o zasięgu możliwym do pokonania na samym prądzie wynoszącym maksymalnie 62 km. Odmiana eHybrid nie ma sportowych ambicji, ale powinna pokonać tylko i wyłącznie na silniku elektrycznym 80 km. Czy tak jest w rzeczywistości?
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Po naładowaniu do pełna, komputer pokładowy pokazuje, że na samej energii elektrycznej Golf eHybrid będzie w stanie pokonać 62 km. Nieco mniej niż deklaruje producent. Jednak ważniejszą informacją jest fakt, że taki zasięg jest jak najbardziej osiągalny.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid budzi się do życia w absolutnej ciszy. Domyślnym trybem jest E-Mode czyli tryb w pełni elektryczny.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Przy odpowiednio naładowanych akumulatorach można dodatkowo aktywować tryb Eco, Comfort lub Sport, a silnik spalinowy nie wkroczy do akcji. Zmienia się natomiast reakcja na ruchy pedału gazu.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Jak już wspomniałem, ponad 60 km na samym prądzie jest jak najbardziej osiągalne. Aby tego dokonać trzeba unikać nagłych przyspieszeń, ale jazda drogami ekspresowymi nie wpływa znacząco na szybki spadek zasięgu.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Jak wiadomo hybrydy i auta elektryczne podczas szybkiej, jednostajnej jazdy nie czują się najlepiej. Przemieszczenie się przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej sprawia, że auto jeździ nie emitując żadnych szkodliwych związków.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Pozytywne wrażenie robią także osiągi. 7,4 sekundy niezbędne do osiągnięcia pierwszych 100 km/h to bardzo dobry wynik. Auto potrafi zaskoczyć niejednego kierowcę teoretycznie szybszego wozu.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid nie prowokuje krzykliwym wyglądem, a jeździć potrafi naprawdę dynamicznie.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Ile tak naprawdę pali najbardziej oszczędna odmiana Volkswagena Golfa? Nic! Tak, to nie jest żart. Jeśli co około 50-60 km będziecie podłączali auto do zewnętrznego źródła zasilania i ładowali je do pełna, wówczas o wizycie na stacjach benzynowych można zapomnieć. Chyba, że lubi się zaglądać w takie punkty po hot-dogi.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Gdy zamierzacie udać się Golfem eHybrid w dłuższą podróż, ruszając z akumulatorami naładowanymi do pełna, przez pierwsze 100 km auto spali 2-2,5 litra benzyny. Potem, gdy w akumulatorach nie będzie już energii (samochód będzie zachowywał się jak typowa hybryda) średnie spalanie podskoczy do niespełna 6 l/100 km. To także bardzo dobry wynik.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Dostępny jest również tryb wymuszający ładowanie akumulatorów do pewnego poziomu (można go określić w menu komputera pokładowego) podczas jazdy. Jednak nie jest to opłacalne rozwiązanie, ponieważ po jego aktywacji średnie spalanie wzrasta, a ilość energii zgromadzonej w bateriach rośnie powoli.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Volkswagen Golf eHybrid dostępny jest tylko w jednej wersji wyposażenia Style. W jej skład wchodzą m.in. reflektory LED Plus, materiałowa tapicerka foteli, cała masa systemów bezpieczeństwa łącznie z systemem Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist, automatyczna 3-strefowa klimatyzacja oraz system multimedialny Discover. Cena takiej odmiany wynosi 152 190 zł. To o ponad 20 tys. zł więcej od 190-konnej wersji z silnikiem 2.0 TSI oraz o niespełna 20 tys. zł mniej od odmiany GTE.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Jak większość hybryd typu plug-in, zakup prezentowanego egzemplarza jest racjonalny tylko w przypadku, w którym macie możliwość ładowania auta, i co równie ważne zamierzacie z tej możliwości korzystać. W każdym innym przypadku, standardowy Golf sprosta waszym oczekiwaniom.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Niczym szczególnym nie wyróżnia się wnętrze. Jest ono tak samo multimedialne jak w innych odmianach nowego Golfa 8 i wymaga dokładnie takiego samego przyzwyczajenia.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Jedynymi elementami świadczącymi o ekologicznej naturze prezentowanego egzemplarza są dodatkowe opcje w menu komputera pokładowego, które obrazują m.in. pracę napędu, poziom naładowania akumulatorów oraz dają możliwość wybrania czysto elektrycznego trybu jazdy.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Otoczenie kabiny w Golfie eHybrid jest dokładnie takie same jak w każdym innym nowym Golfie.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Jakość montażu wnętrza jest dobra, jakość zastosowanych elementów przyzwoita, a do sposobu dotykowej obsługi trzeba się po prostu przyzwyczaić.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Na uwagę zasługuje przestronne wnętrze oraz bagażnik, który pomimo zastosowania dodatkowych akumulatorów nie ucierpiał i nadal pomieści maksymalnie 1237 litrów bagażu (przy złożonym oparciu kanapy).
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
W Volkswagenie Golfie eHybrid zachowana przyjemne przyciski na kierownicy, pozwalające sterować najważniejszymi funkcjami.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Elektroniczne zegary Golfa eHybrid mają indywidualną szatę graficzną dostosowaną do napędu hybrydowego.
Volkswagen Golf eHybrid 204 KM DSG6
Najciekawszy i najważniejszy w Volkswagenie Golfie eHybrid jest jego układ napędowy i kropka.