
Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
"ID.3". Trzeba przyznać, że w porównaniu do nazwy "Golf", imię nowego elektrycznego Volkswagena nie jest zbyt chwytliwe. Dla marki z Wolfsburga jest to jednak kluczowy model i chyba najważniejsza premiera tego roku.
Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
Na rynek wchodzi bowiem auto, które z czasem ma szansę zastąpić kultowego, konwencjonalnie napędzanego kompakta. Czy ID.3 ma wszystko, by zostać elektrycznym następcą Golfa?
Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
Volkswagen mówi o ID.3 jako o samochodzie przełomowym. Ma podobne wymiary co Golf 8. generacji, ale rozstaw osi jest tu aż o 13 cm większy! To przepaść, która powinna dać elektrykowi przewagę w kwestii przestronności i praktyczności. Zresztą, już na pierwszy rzut oka widać, że ID.3 jest zaprojektowany nieco inaczej niż spalinowe samochody.
Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
18, 19, a nawet 20-calowe felgi. Volkswagen ID.3 może być skonfigurowany naprawdę bojowo. Niezależnie od wersji ma za to czarny dach. Na start sprzedaży, klienci będą mogli wybierać spośród kilkunastu gotowych konfiguracji.

Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
Większość tego samochodu stanowi kabina. Przedział pasażerski jest pozbawiony wysokich tuneli i innych przeszkód oraz konstrukcyjnych ograniczeń znanych z aut spalinowych. No, prawie, bo tylna kanapa jest umieszczona nieprzeciętnie wysoko.
Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
ID.3 ma być wszechstronny również z uwagi na zasięg. W wersji topowej pod względem pojemności baterii, ma on przejeżdżać aż 550 km na jednym ładowaniu. My sprawdzaliśmy odmianę, która ma pokonywać 420 km, ale za to jest najszybsza. Pełna nazwa auta, którym jeździliśmy to Volkswagen ID.3 Pro Performance. Trzeba przyznać, że osiągi są tu w zupełności wystarczające. 7,3 sekundy do setki, 204 KM i prędkość maksymalna 160 km/h. Brzmi dobrze, w mieście sprawdza się jeszcze lepiej z uwagi na natychmiastową reakcję na gaz.
Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
Nie udało nam się precyzyjnie zmierzyć zużycia energii, bo auto mieliśmy do dyspozycji w porannych godzinach. Stołeczne ulice i chęć sprawdzenia osiągów silnika wymusiły spore, bo sięgające 20 kWh/100 km zużycie energii. Pomiary bliższe "życiowym" sytuacjom musimy więc odłożyć na później, bo bez wątpienia ID.3 potrafi być oszczędniejszy.
Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
Czy trafi on w gusta klientów? Czy jego porządny zasięg i niezła praktyczność przekonają tych, którzy sceptycznie podchodzą do elektromobilności? To okaże się już niebawem.
Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
Cennik Volkswagena ID.3 już znamy, a na start, producent zaoferuje kilka zdefiniowanych konfiguracji, które mają usprawnić produkcje i dostawy aut na poszczególne rynki.

Volkswagen ID.3 - pierwsze jazdy w Warszawie
Cena testowanej odmiany ID.3 Pro Performance 1st (a więc limitowana, na start produkcji) zaczyna się od 194 390 zł brutto.