Obecnie w nowych samochodach można spotkać różne skrzynie biegów. Są manualne, automatyczne czy dwusprzęgłowe. Te drugie i trzecie cechują się dużą ilością przełożeń. Ręczne oferują najczęściej pięć lub sześć. Te, które potrafią same zmieniać biegi nawet siedem czy osiem. Konstruktorzy Volkswagena chcieli pójść jeszcze dalej - stworzyć dwusprzęgłową przekładnię DSG, która będzie miała aż 10 przełożeń!
Sprawdź: Volkswagen w tarapatach! Oszukiwał na normach emisji spalin
Wszystko ku obniżeniu zużycia paliwa i lepszemu wykorzystywaniu potencjału silnika. Niestety pojawiła się informacja, jakoby prace prowadzone w Wolfsburgu zostały zaprzestane. Volkswagen nie jest pierwszą firmą, która próbowała stworzyć taką skrzynię biegów. Podobne projekty prowadził General Motors czy Hyundai, jednak w obu przypadkach wyniki były podobne jak w Wolfsburgu.