Poczta Polska wyłoniła dostawcę w przetargu na najem aut o ładowności do 800 kg i dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Już wkrótce pracownicy Poczty będą doręczać paczki w pełni elektrycznymi Nissanami e-NV200, które okazały się najlepsze w przeprowadzonych przez Pocztę testach oceniających właściwości jezdne, komfort jazdy, ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów.
Testowaliśmy: Nissan Leaf Tekna 40 kWh: elektryczna codzienność
Do floty włączonych zostanie 20 aut, które trafią do: Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Poczta skorzysta z 36‑miesięcznego najmu tych pojazdów wraz z ich serwisem. Pełny pakiet ubezpieczenia pojazdów w zakresie OC i AC, wraz z ochroną NNW zapewni Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.
Nissan e-NV200 jest kompaktowym vanem. Ekologicznemu napędowi Nissana towarzyszy ładowność na poziomie 742 kg oraz przestrzeń ładunkowa 4,2 m3, pozwalająca wygodnie pomieścić 2 europalety. Ponadto, kompaktowe wymiary zewnętrzne i dobra zwrotność pozwalają sprawnie przeciskać się po zatłoczonych centrach miast.
Dzięki zestawowi akumulatorów najnowszej generacji o pojemności 40 kWh, zgodnie z homologacją WLTP Nissan e-NV200 uzyskuje realny zasięg 200 km w cyklu mieszanym oraz nawet 300 km w cyklu miejskim. To znacznie więcej, niż wynoszący 100 km średni dzienny przebieg 70% kompaktowych vanów wykorzystywanych w firmach w Europie.
Akumulator pojazdu można naładować przez noc w ciągu 7,5 godziny za pomocą ładowarki naściennej, umożliwiającej pobór mocy 6,6 kW. Ładowanie do 80% pojemności za pomocą szybkiej ładowarki CHAdeMO 50 kW trwa od 40 do 60 minut lub nawet krócej, jeżeli akumulator nie był do końca rozładowany. Zapas energii można zatem uzupełnić na przykład w trakcie załadunku paczek przed kolejną dostawą.