Historyczny model to, wprowadzone w 1994 roku, Volvo 855 T5 R z 5-cylindrowym benzynowym silnikiem 2.3 l wspomaganym turbodoładowaniem. 240 KM i 330 Nm momentu obrotowego katapultowało auto do 100 km/h w czasie 7 sekund, a przyspieszenie kończyło się przy prędkości 245 km/h. Przy 1600 kg wagi było to bardzo szybkie kombi jak na tamte czasy.
Przeczytaj również: TEST Volvo S80 T5 Drive-E: podstarzałe ale wciąż w formie
W nawiązaniu do historycznego modelu powstało Volvo V60 Polestar. 6-cylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 3 l również z turbodoładowaniem jest godnym następcą 5-cylindrowego motoru. 350 KM i 500 Nm momentu obrotowego pozwala rozpędzić V60-tkę do 100 km/w w zaledwie 4,9 sekundy a prędkość maksymlaną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiada 6-biegowa skrzynia automatyczna.
Nie wiadomo na razie czy Volvo V60 Polestar trafi do sprzedaży, ale suche dane robią wrażenie!