BMW M5 pod względem stylistycznym cały czas wygląda bardzo atletycznie, a jego odmłodzenie polega na subtelnych korektach nadwozia. Zmieniono nieco wygląd reflektorów, które poza standardowymi układami ksenonowymi, występują też z adaptacyjnym układem wykonanym w technologii LED. Także tylna światła z diodowymi punktami uległy poprawie, dzięki czemu prezentują się bardziej innowacyjnie. Charakterystyczny przedni grill w stylu M, wzbogacił się o oznaczenie modelu, delikatne przemodelowano też kształt bocznych nerek.
Pod maską M-5-tki pracuje ten sam silnik V8 o pojemności 4,4 litra wykorzystujący technologię M TwinPower Turbo. Motor generuje maksymalnie 560 KM mocy (412 kW). Napęd na koła przenosi siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia M oraz aktywny mechanizm różnicowy Active M Differential umieszczony przy tylnej osi oraz układ zawieszenia, zestrojony pod kątem wysokich osiągów i prezentowanej dynamiki.
>>> 2014 BMW Serii 5: Grupowy lifting modeli Sedan, Touring i Gran Turismo - WIDEO <<<
Osiągi można dodatkowo zwiększyć przy pomocy opcjonalnego pakietu sportowego Competition Package, który poprawia dynamikę. Pakiet ten opiera się na nowych elementach na liście wyposażania i zwiększonej mocy silnika do 575 KM (423 kW). W opcji dostępne są również ceramiczne tarcze hamulcowe M wykonane z włókien węglowych.
Wnętrze sedana wzbogaciło się o większy schowek pod podłokietnikiem w konsoli środkowej oraz boczne, chromowane listwy ozdobne ekranu Control Display, który stanowi część dostępnego w standardzie systemu operacyjnego iDrive. Po raz pierwszy na liście wyposażenia dodatkowego pojawia się Touch Controller (kontroler dotykowy) umożliwiający wpisywanie danych pociągnięciami palca. Rozszerzono także funkcję ConnectedDrive. Zmianie uległ jeszcze styl skórzanej kierownicy. Ponadto dostępne będą również dwa nowe odcienie skórzanej tapicerki.