Tak jak w Europie kocha się kompakty, tak Amerykanie są bardzo przywiązani do sedanów. Doskonale wiedzą o tym Japończycy, dlatego za oceanem w portfolio azjatyckich producentów nie brakuje tego typu aut. Najnowsza Wysokiej jakości wykonania Acura TLX, to teraz mocny konkurent dla Lexusa IS, BMW Serii 3, Audi A4, czy Mercedesa Klasy C..
Auto jest większe od wcześniejszego TSX-a (długość 4830 mm), ale jego wymiary nie są już tak duże, jak to się miało w luksusowym TL-u. Z tej limuzyny zachowano jedynie sam rozstaw osi wynoszący 2776 mm. Projekt swoim wyglądem nawiązuje do pojazdów z literką "A" w logotypie, jednak designersko jest od nich znacznie bardziej wysmakowany. Totalna innowacja to przede wszystkim wypełni LED-owe przednie reflektory. Zderzak ma wyraziste wloty powietrza, boczna linia z zamaszystymi przetłoczeniami błotników przedstawia się bardzo dynamicznie. W nadkolach zainstalowano obręcze ze stopów lekkich w rozmiarze 20" z niskoprofilowwymi oponami 265/35 R20.
Przeczytaj: TEST - Honda Civic IX kontra nowa Mazda 3 - porównanie japońskich hatchbacków
Do napędu zastosowano dwie jednostki benzynowe do wyboru. Pierwszym motorem jest 4-cylindrowy i-VTEC z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2.4-litra (moc 206 KM), w połączeniu z 8-biegową przekładnią zautomatyzowaną DCT. Drugi agregat to 3.5-litrowa V6-tka SOHC z systemem odłączania połowy cylindrów (moc 290 KM). O przeniesienie napędu na koła zadba automatyczna skrzynia o 9 przełożeniach, a opcjonalnie do motoru V6 można zamówić napęd czterech kół. Oba warianty otrzymają układ czterech kół skrętnych, co często można spotkać w pojazdach oferowanych na rynku amerykańskim. Kierowca otrzyma możliwość doboru trybu jazdy Dynamics System (IDS), dla polepszenia doznań zza kierownicy. Pojawią się cztery warianty: ECON, Normal, Sport i Sport+.