W wyglądzie nowego Civica zmieniono przede wszystkim przednie światła, w które wkomponowano światła do jazdy dziennej. Dodatkowo wersja Sport ma otrzymać teraz bardziej zadziorny bodykit nawiązujący do tego z topowej odmiany Type-R. Wewnątrz pojawiły się lepszej jakości materiały, poprawiono boczki na drzwiach oraz wprowadzono nowe przeszycia tapicerek. Dodatkowo na kokpicie zainstalowano dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 7 cali z oprogramowaniem opartym o Androida 4.0.4.
Przeczytaj też: TEST Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport: sprawdzony pomysł na kompakt
Pod maską nie zajdą żadne zmiany. Do wyboru będą dwa silniki benzynowe oraz jeden diesel. Ten najsłabszy o pojemności 1.4 l generuje 100 KM i 127 Nm momentu obrotowego. Ograniczona została jednak oferta tego motoru – dostępny on będzie tylko w 5-drzwiowym hatchbacku. Komu mało mocy może zdecydować się na benzyniaka 1.8 i-VTEC o mocy 142 KM i 174 Nm – dodatkowo tylko w przypadku tego silnika można wybierać między przekładnią automatyczną a manualną. Fani diesla mogą wybrać Hondę Civic z wysokoprężną jednostką 1.6 i-DTEC legitymującą się 120 KM i 300 Nm momentu obrotowego.
Zmiany nie ominęły systemów bezpieczeństwa. Poprawki wprowadzono m.in. w Agile Handling Assist i Vehicle Stability Assist. Dodatkowo na pokładzie zostanie zainstalowany system City-Brake Assist chroniący przed kolizjami przy niskich prędkościach.
Odświeżona Honda Civic zostanie zaprezentowana podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.