Pudełkowate nadwozie nowej Mazdy Carol wygląda praktycznie identycznie jak w Suzuki Alto. Zmieniona jest tylko kosmetyka przodu, tylnej klapy i obręczy kół. Pojazd to typowy kei-car ważący tylko 610 kg, potrafiący przewieźć cztery osoby na pokładzie.
Sprawdź też: TEST Mazda CX-5 vs. Toyota RAV4: dwie podwyższone atrakcyjne japonki
Ulokowany z przodu silnik jest tak samo mały, jak sam samochód. Benzynowa jednostka ma pojemność 0.66 litra i generuje 49 KM i 58 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Jest jeszcze drugi wariant tego samego silnika o oznaczeniu VVT, który oferuje 52 KM i 63 Nm i zużywa tylko 2,7 litra paliwa na 100/km. To wszystko dzięki niskiej masie własnej, niewielkim oporom toczenia i odpowiednio dobranym przełożeniom 5-biegowej skrzyni manualnej.
Mazda Carol tak samo jak Suzuki Alto zostały stworzono z myślą o rynku japońskim. Cena w tym kraju zaczyna się od 847 800 jenów (około 25 tys. zł). Niestety nie ma żadnych informacji o ewentualnym wprowadzeniu pojazdów do Europy.