10 informacji o Passacie, na które warto zwrócić uwagę
1. Nowy Passat pojawi się na rynku w Europie w czwartym kwartale 2014 roku jako Limousine i Variant.
2. Dzięki innowacyjnej, lekkiej konstrukcji nowy Passat jest nawet o 85 kg lżejszy od poprzednika.
3. Wszystkie silniki są nowością w tej serii modeli i są nawet o 20 procent oszczędniejsze.
4. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in. Moc systemowa: 155 kW / 211 KM.
5. Najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym w Passacie jest nowy TDI o mocy 176 kW / 240 KM. Zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
6. W najbogatszej wersji Highline nowy Passat będzie seryjnie wyposażony w pełni diodowe reflektory.
7. Debiut w Passacie: funkcja awaryjnego hamowania w mieście z funkcją rozpoznawania pieszych, Trailer Assist, asystent jazdy w korkach, Emergency Assist.
8. Nowy Passat jest pierwszym Volkswagenem z Active Info Display i wyświetlaczem Head-up.
9. Nowy Passat to ósma generacja bestsellera, który od 1973 roku został wyprodukowany w prawie 22 milionach sztuk.
10. Z liczbą prawie 1,1 mln produkowanych rocznie Passatów (2013; wraz z modelami pochodnymi); seria ta jest numerem 1 koncernu.
Przeczytaj też: Nowy Volkswagen Passat Variant B8: bestsellerowe kombi na rok modelowy 2015
2015 Volkswagen Passat - WYMIARY
Nowy Passat B8 mierzy 4767 mm długości, a więc jest o 2 mm krótszy od poprzedniej generacji. Niemcy zwiększyli jednak rozstaw osi aż o 79 mm do 2791 mm. Przednie koła przesunięto o 29 mm do przodu, a tylną oś o 17 mm w tył.
Przedział pasażerski jest teraz o 33 mm dłuższy. Rezultat: Skrócono zwisy nadwozia, jednocześnie zmniejszono o 14 mm ( do 1.456 mm) a szerokość wzrosła o 12 mm (do 1.832 mm). Wprowadzone zmiany w proporcjach zaprocentowały przestronniejszym wnętrzem i bardziej atletyczną sylwetką nowego Passata.
Nowy Passat B8 - SILNIKI
Pod maską ulokowano silniki TSI i TDI spełniające rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6. W planie jest także odmiana hybrydowa plug-in. Wersja ta to połączenie silnika benzynowego 1.4 TSI i elektrycznego o mocy 80 kW, o łącznej mocy systemowej 155 kW/ 211 KM. Podstawowym silnikiem jest 1.4 TSI o mocy 125 KM, a w mocniejszym wydaniu 150 KM. Kolejne jednostki to 1.8 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI w wydaniu 220 KM i 280 KM. Gama wysokoprężna to: 1.6 TDI 120 KM, 2.0 TDI 150 KM oraz 190 KM. Debiut zalicza motor 2.0 TDI BiTurbo o mocy 240 KM i 500 Nm, który w serii połączono z napędem 4MOTION i zautomatyzowaną skrzynią 7-biegową DSG. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji.
Volkswagen Passat Limousine
Volkswagen Passat Variant