Ostatnie zdjęcia ukazują mocno zakryty pojazd, ale w sieci pojawiają się co jakiś czas różne plotki. Nieoficjalnie wiadomo, że nowa Astra zostanie skrócona o 49 mm - rozstaw osi "zgubi" 23 mm. Duży nacisk położony został na obniżenie masy kompaktowego Opla, przez co nowa Astra ma być lżejsza o 120-200 kg. Auto powstanie na platformie D2XX i pod maską znajdziemy nowoczesne i oszczędne silniki.
Zobacz też: Opel Astra K - piąta generacja kompaktu już za rogiem
Nowością ma być, zapewne opcjonalny, system IntelliLux LED Matrix. To nowe oświetlenie przednie, oparte na 8 segmentach LED, które poprzez kamerę umieszczoną przy lusterku automatycznie dostosowują snop światła do panujących warunków. Przykładowo: w momencie wykrycia innego pojazdu w snopie światła, nie zostaną wygaszone wszystkie diody "drogowe", tylko poszczególne segmenty.
Jak już wiadomo od dłuższego czasu, nowy Opel Astra ma być produkowany w gliwickiej fabryce Opla. Inwestycje związane z uruchomieniem produkcji pochłonęły 130 milionów Euro, a sam zakład przygotowuje właśnie linie produkcyjne. Start planowany jest na wrzesień 2015 roku.