Inżynierowie z General Motors podczas tworzenia nowego wcielenia legendy, dużą uwagę przykładali do poprawienia właściwości aerodynamicznych i obniżenia masy własnej. Cel ten udał się, bo auto mimo wielu podobieństw łączących go z poprzednikiem, jest znacznie bardziej opływowe i przede wszystkim lżejsze. Camaro zgubiło nawet do 177 kg masy i zostało oparte o nową architekturę.
Zobacz koniecznie: Mocarny Chevrolet Camaro w roli dentysty
To co interesuje najbardziej motoryzacyjnych fanów, to źródło napędu. Szósta generacja Chevroleta Camaro oferuje trzy jednostki napędowe do wyboru, ale najważniejsza jest ta montowana w Camaro SS. Pojemność topowego motoru V8 wynosi 6.2-litra, a generowana moc to dokładnie 455 KM i 617 Nm. Silnik ten pochodzi z Chevroleta Corvette Stingray.
Napęd przekazuje na tył 6-biegowa skrzynia manualna lub 8-stopniowy automat. Wersja ręczna przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 s, a odmiana ze zautomatyzowaną przekładnią do pierwszej "setki" rozpędza się w zaledwie 4 sekundy! Osiągi te czynią nowe SS najszybszym seryjnym Camaro SS w historii.
Podstawowy Chevrolet (silnik 2.0-litra z turbo i mocy 275 KM i 400 Nm) kosztuje w USA od 26 695 dolarów (około 96 tys. zł). Camaro SS rozpoczyna się w cenniku od 37 295 dolarów (około 136 tys. zł).