Pierwszy Ford z logo RS zadebiutował 48 lat temu, a ustępujący model Focus RS miał premierę w roku 2009. Ta najbardziej sportowa odmiana globalnego kompaktu doczekała kolejnej generacji, a co najciekawsze, wóz ten będzie dostępny w sprzedaży po raz pierwszy na głównych rynkach całego świata.
Zobacz też: Nadjeżdża nowy Ford Focus RS rocznik 2016– WIDEO
Tajemnica nowego Forda Focusa RS została odkryta w Kolonii w Niemczech. W wyglądzie widać mnóstwo zmian. Zderzaki są całkowicie inne - z przodu dominuje wielki wlot powietrza utrzymany w nowym kodzie stylistycznym Forda, a z tyłu zadomowił się wielki dyfuzor z dwiema okrągłymi końcówkami układu wydechowego. Nadkola dostały wyraźne poszerzenia a progi spoilerowe nakładki. Nie zabrakło też lekkich obręczy kół o dużej ilości ramion (opony w rozmiarze 235/35 R19) i charakterystycznego dla modelu RS wielkiego skrzydła na klapie bagażnika. W kokpicie zagościły kubełkowe siedzenia Recaro.
Focus RS ma być bezkompromisowy, dawać przyjemność z prowadzenia i oferować świetne właściwości jezdne. Konstrukcję opracowali specjaliści z zespołu Ford Performance. Silnik to pochodzący z najnowszego Mustanga 4-cylindrowy EcoBoost o pojemności 2.3 litra. Moc turbodoładowanej benzynowej jednostki wynosi prawie 320 KM (235 kW) przy 6800 obr./min i 433 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd trafił na wszystkie cztery koła poprzez manualną 6-biegową skrzynię i dzięki systemowi Dynamic Torque Vectoring Control, moment obrotowy może nawet w 70 procentach trafiać na oś tylną. Przyspieszenie od 0 do 96 km/h zajmuje dokładnie 4,5 sekundy (0-100 km/h to około 4,7 s).