Pomiędzy Optimą oferowaną na rynkach amerykańskich, a europejskich znajdzie się kilka różnic. Zasadniczą jest inna stylistyka przodu, czy różnice w wykończeniu wnętrza. Również paleta silnikowa w Europie nie będzie spójna z tą oferowaną w Stanach Zjednoczonych czy Kanadzie.
Zobacz: Nowa Kia Optima oficjalnie pokazana: lżejsza i lepsza
Z niepotwierdzonych informacji wiemy, że za napęd nowej Optimy odpowiadać będzie wysokoprężny motor 1.7 CRDI o mocy 141 KM (104 kW) i 340 Nm momentu obrotowego. Na liście opcjonalnego wyposażenia znajdzie się 7-biegowa przekładnia automatyczna. Jakiś czas temu w internecie pojawiły się informacji o premierze wzmocnionej Optimy GT z 2-litrowym benzyniakiem, który generuje 250 KM i 260 Nm. Jednak temat ucichł i być może europejska oferta Optimy znów nie będzie miała większych szans, z europejską czołówką.
Zwłaszcza, że koreańscy przedstawiciele producenta już informowali, że nie należy spodziewać się bardziej praktycznej odmiany Optimy. Debiut świeżej limuzyny segmentu D, zapowiedziano na wrześniowy Salon Samochodowy we Frankfurcie.