Lotus 3-Eleven jest "zabawką" przeznaczoną na tor. W ofercie znajdą się dwie wersje - obie równie mocarne, co szybkie: Race i Road. W obu przypadkach za napęd odpowiada 6-cylindrowy benzyniak w układzie V, o pojemności 3.5 l i mocy 456 KM i 450 Nm. Maksymalna moc osiągana jest przy 7000 obr/min, a dzięki turbodoładowaniu maksymalny moment obrotowy występuje już od 3500 obr/min. Osiągnięcie 100 km/h zajmie około 3 sekund.
Ogromne znaczenie w Lotusie 3-Eleven na pakiet aerodynamiczny. W konfiguracji Race jest on bardziej rozbudowany przez co prędkość maksymalna jest i wyższa - wynosi ona 290 km/h. Również inaczej jest przekazywana moc na koła. W odmianie Road znajduje się 6-stopniowa przekładnia ręczna, a Race wyposażono w 6-biegową skrzynię sekwencyjną.
Zobacz: Bardzo mocny i szybki Lotus Evora 400
W zabawach czy rywalizacji na torze ma pomagać dedykowane wyposażenie: m.in. 4-punkowe pasy bezpieczeństwa (Road), lub 6-punkowe szelki z fotelem posiadające homologację FIA (Race), układ wielowahaczowy ze sprężynami firmy Eibach i tłumikami drgania Ohlins, 332-milimetrowe, nawiercane tarcze hamulcowe, wraz z 4-tłoczkowymi zaciskami AP Racing. A wszystko w samochodzie, który waży zaledwie 900 kg.
Cena? Lotus 3-Eleven w konfiguracji Road kosztuje minimum 82 000 funtów (około 483 000 zł). Wersja Race to już wydatek 115 200 funtów (około 678 000 zł). Chcącym kupić wyczynowego Lotusa, spieszymy z informacją, że seria zostanie ograniczona do 311 sztuk, przez co trzeba się spieszyć z decyzjami. Jednak zdecydowanie warto!