Hilux debiutujący w 1968 roku, do dziś zdążył doczekać się ósmej generacji. Przez ten czas wytrzymałego japońskiego pick-upa w różnych odsłonach, udało się sprzedać na świecie w ilości 16 mln egzemplarzy.
Nowa półciężarówka będzie powstawać standardowo w różnych wersjach. Najpopularniejsza jednak zostanie zapewne ta z podwójną kabiną, która najbardziej zainteresuje klientów w Europie. Taka wersja mierzy teraz 5,33 m długości, 1,85 m szerokości i 1,82 wysokości, przy rozstaw osi wynoszącym dokładnie 3085 mm. Auto jest o wiele bardziej zaawansowane od poprzednika i ma mieć różne rodzaje zawieszenia, co pozwoli lepiej dostosować samochód do określonych potrzeb.
Sprawdź też: Nowa Toyota Avensis - pełny polski CENNIK dostępny
Stylistycznie nowy Hilux to zupełnie inny samochód. Kształty karoserii nabrały ostrości i wyglądu nowych Toyot. Szczególnie pas przedni nawiązuje do trendu, jaki obecnie możemy zaobserwować na autach japońskiej marki. Widać zachodzące daleko na boki reflektory, wyposażone w światła LED i charakterystyczne wymodelowanie zderzaka. Kabina nabrała komfortowych elementów wyposażenia i nowoczesnych rozwiązań. W konsolę centralną wstawiono wielki dotykowy ekran multimediów.
W połączeniu z przekonstruowanym podwoziem, zastosowano też zupełnie nowy silnik. Jest to wysokoprężny motor o pojemności 2,75 litra, generujący siłę 177 KM (przy 3400 obr./min) i 450 Nm (1600-2400 obr./min). Jednostka ta może zostać sparowana z 6-biegową skrzynią manualną, a do tego również z nową sześciostopniową automatyczną przekładnią. Inne silniki, które raczej nie trafią do Europy to: benzynowy 4-cylindrowy 2.7 litra o mocy 164 KM oraz 6-cylindrowy 4.0 litra o mocy 278 KM.
Nowa Toyota Hilux zadebiutowała w Bangkoku i najpierw trafi na rynki azjatyckie.