2016 Volkswagen Tiguan II generacji: debiut następcy popularnego SUV-a

2015-09-14 19:18

Oto i on! Tak wygląda w pełnej okazałości nowy Volkswagen Tiguan. Druga generacja kompaktowego SUV-a hucznie debiutuje we Frankfurcie. Auto jest nowoczesne, zaawansowane technicznie i ani trochę nie zaskakuje wyglądem.

Na tegorocznej Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie, światową prezentację podczas zamkniętego wieczoru, zalicza Volkswagen Tiguan drugiej generacji. To ważna dla niemieckiej marki premiera, bowiem Tiguan jest sprzedawany w 170 krajach świata. Po tym jak samochód pierwszej generacji wjechał do sprzedaży w 2007 roku, do dziś powstało ponad 2,64 miliona egzemplarzy, z których 1,6 miliona wyprodukowano w Wolfsburgu.

Oglądając nowość na fotografiach producenta, łatwo odnaleźć podobieństwa do Golfa 7, czy Passata B8. Nadwozie zostało wyraźnie narysowane ostrzejszymi liniami. Auto wygląda trochę jak pomniejszony Touareg i nie zaskakuje swoją sylwetką. Nowością stylistyczną są lampy z tyłu, narysowane trochę inaczej jak w dotychczasowych produktach z Wolfsburga. Na opublikowanych fotografiach można dodatkowo zobaczyć opcjonalny stylistyczny pakiet R-Line.

Sprawdź: TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion: do bólu niemiecki

Budowę oparto o platformę MQB, co pozwoliło uzyskać lżejszą konstrukcję. Auto w stosunku do poprzednika schudło o 50 kg i trochę urosło. Nadwozie jest o 50 mm dłuższe, 30 mm szersze i 33 mm niższe. Rozstaw osi urósł aż o 77 mm i wynosi teraz 2681 mm. Wymiary te przekładają się na powiększenie przestrzeni w kabinie i bagażniku. Kufer może mieć do 615 litrów pojemności (520 l w przypadku maksymalnie przysuniętych siedzeń do ścianki). Po złożeniu foteli obszar rośnie do 1655 litrów.

Niemcy opublikowali gamę jednostek napędowych dla Europy. Benzynowe silniki TSI będą rozwijały następujące moce: 125 KM, 150 KM, 180 KM i 220 KM. Wysokoprężne TDI dostarczą: 115 KM, 150 KM i 190 KM, a topowa odmiana 2.0 BiTDI z silnikiem znanym już z Passata B8, generuje 240 KM. Poza napędem na przód w ofercie będzie także napęd 4Motion. Za przeniesienie napędu na koła odpowiedzą manualne i automatyczne skrzynie DSG.

Liczne systemy asystujące zwiększają komfort, dynamikę oraz bezpieczeństwo. Seryjne w nowym Tiguanie są między innymi system Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego City i rozpoznawania pieszych, asystent pasa ruchu Lane Assist oraz system automatycznego hamowania po kolizji. Dzięki łączności z internetem kierowca może korzystać z licznych usług online. Pokładowa elektronika za pośrednictwem App-Connect umożliwia podłączenie do samochodowych multimediów wszystkich smartfonów z systemem iOS i Android. Nawet tablety – dzięki funkcji Media Control - mogą stać się częścią systemu multimedialnego auta.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku