Na tegorocznej Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie, światową prezentację podczas zamkniętego wieczoru, zalicza Volkswagen Tiguan drugiej generacji. To ważna dla niemieckiej marki premiera, bowiem Tiguan jest sprzedawany w 170 krajach świata. Po tym jak samochód pierwszej generacji wjechał do sprzedaży w 2007 roku, do dziś powstało ponad 2,64 miliona egzemplarzy, z których 1,6 miliona wyprodukowano w Wolfsburgu.
Oglądając nowość na fotografiach producenta, łatwo odnaleźć podobieństwa do Golfa 7, czy Passata B8. Nadwozie zostało wyraźnie narysowane ostrzejszymi liniami. Auto wygląda trochę jak pomniejszony Touareg i nie zaskakuje swoją sylwetką. Nowością stylistyczną są lampy z tyłu, narysowane trochę inaczej jak w dotychczasowych produktach z Wolfsburga. Na opublikowanych fotografiach można dodatkowo zobaczyć opcjonalny stylistyczny pakiet R-Line.
Sprawdź: TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion: do bólu niemiecki
Budowę oparto o platformę MQB, co pozwoliło uzyskać lżejszą konstrukcję. Auto w stosunku do poprzednika schudło o 50 kg i trochę urosło. Nadwozie jest o 50 mm dłuższe, 30 mm szersze i 33 mm niższe. Rozstaw osi urósł aż o 77 mm i wynosi teraz 2681 mm. Wymiary te przekładają się na powiększenie przestrzeni w kabinie i bagażniku. Kufer może mieć do 615 litrów pojemności (520 l w przypadku maksymalnie przysuniętych siedzeń do ścianki). Po złożeniu foteli obszar rośnie do 1655 litrów.
Niemcy opublikowali gamę jednostek napędowych dla Europy. Benzynowe silniki TSI będą rozwijały następujące moce: 125 KM, 150 KM, 180 KM i 220 KM. Wysokoprężne TDI dostarczą: 115 KM, 150 KM i 190 KM, a topowa odmiana 2.0 BiTDI z silnikiem znanym już z Passata B8, generuje 240 KM. Poza napędem na przód w ofercie będzie także napęd 4Motion. Za przeniesienie napędu na koła odpowiedzą manualne i automatyczne skrzynie DSG.
Liczne systemy asystujące zwiększają komfort, dynamikę oraz bezpieczeństwo. Seryjne w nowym Tiguanie są między innymi system Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego City i rozpoznawania pieszych, asystent pasa ruchu Lane Assist oraz system automatycznego hamowania po kolizji. Dzięki łączności z internetem kierowca może korzystać z licznych usług online. Pokładowa elektronika za pośrednictwem App-Connect umożliwia podłączenie do samochodowych multimediów wszystkich smartfonów z systemem iOS i Android. Nawet tablety – dzięki funkcji Media Control - mogą stać się częścią systemu multimedialnego auta.