2017 Porsche Panamera drugiej generacji: najszybsze auto z dieslem na świecie!

2016-06-29 11:31

Porsche świętuje globalny debiut zupełnie nowej odsłony luksusowego modelu Panamera. Druga generacja eleganckiego Gran Turismo jeszcze lepiej niż kiedykolwiek godzi dwie sprzeczne osobowości - osiągi samochodu sportowego i komfort luksusowej limuzyny.

Po tym jak w 2009 r. niemiecka marka słynąca z produkcji aut sportowych zadebiutowała w klasie luksusowych, sportowych limuzyn, do dziś model Panamera znalazł na siebie ponad 150 tysięcy nabywców. W nowej odsłonie auto zostało kompleksowo przeprojektowane – otrzymało całkiem nowe silniki, nowy design i nowe technologie. Nowością jest też fakt, że cała produkcja drugiej generacji Porsche Panamera będzie pochodziła wyłącznie z zakładów w Lipsku. Porsche zainwestowało w modernizację fabryki sumę 500 mln euro, przeznaczoną między innymi na wybudowanie nowej wytwórni nadwozi.

Design nowego Porsche Panamera nawiązuje do kultowej 911-tki. Widać dynamiczniej opadającą i zwężającą się ku tyłowi płaszczyznę dachu oraz elementy typowe dla ikony sportowych aut z Zuffenhausen. – Linia dachu w stylu coupe opada teraz znacznie płynniej i dynamiczniej (obniżenie o 20 mm), a nowy kształt bocznych okien jeszcze bardziej niż dotąd podkreśla charakterystyczny dla samochodów coupé profil – powiedział Michael Mauer, szef designu Porsche AG. Nadwozie samochodu mierzy 5049 mm długości (+34 mm), 1937 mm szerokości (+6 mm) i 1423 mm (+5 mm) wysokości. Rozstaw osi został zwiększony o 30 mm i wynosi 2950 mm.

Zobacz: Porsche 718 Cayman: coupe z 4-cylindrowy silnikiem

W drugiej generacji modelu Panamera firma Porsche wprowadza nową, zorientowaną na przyszłość koncepcję obsługi i wyświetlania informacji – znaną jako Porsche Advanced Cockpit. Połączenie typowego dla smartfonów interfejsu i personalizowanych ekranów LED-owych imponuje intuicyjną funkcjonalnością. Kolejna generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM 4.1) oferuje niedostępne wcześniej, inteligentne funkcje z zakresu łączności – cyfrowe i internetowe. Wszystkie modele otrzymają pakiet usług mobilnych Porsche Connect, pozwalających na jeszcze wygodniejsze korzystanie z samochodu – na przykład zdalne sterowanie niektórymi jego funkcjami za pomocą smartfona. Centralnie umieszczony na tablicy wskaźników obrotomierz to hołd dla Porsche 356 A z 1955 roku.

Dla uzyskania jeszcze większej rozpiętości pomiędzy komfortem a dynamiką jazdy nowa Panamera otrzymała elementy takie jak nowe, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, skrętna tylna oś czy nowy, elektroniczny system zarządzania podwoziem – 4D Chassis Control. Wygodę i bezpieczeństwo jazdy podnoszą również liczne nowości na liście systemów wspomagających. Bagażnik ma pojemność od 495 l do 1304 l. Komfort podróżowania osiąga zupełnie nowy poziom za sprawą niedostępnych wcześniej elementów wyposażenia, takich jak panoramiczny odsuwany dach, fotele z masażem, nastrojowe oświetlenie czy trójwymiarowe, najwyższej klasy nagłośnienie firmy Burmester.

Sprawdź też: Niesamowite Porsche 911 RWB z Łomianek

Nowe, podwójnie turbodoładowane jednostki napędowe Porsche Panamera są mocniejsze, a jednocześnie nawet do 16 proc. oszczędniejsze niż montowane w poprzedniku. To m.in. zasługa nowej, 8-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej PDK II. Druga generacja Panamery trafi na rynek w listopadzie, początkowo w trzech wersjach silnikowych dostępnych wyłącznie z napędem na obie osie: Panamera Turbo z benzynowym 4.0 V8 (550 KM i 770 Nm), Panamera 4S z benzynowym 2.9 V6 (440 KM i 550 Nm) oraz Panamera 4S Diesel z wysokoprężnym V8 (422 KM i 850 Nm).

Panamera Turbo dostała zastrzyk mocy wynoszący +30 KM i +70 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 s (z pakietem Sport Chrono w 3,6 s), a prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. Panamera 4S oferuje podniesioną moc o +30 KM i +20 Nm, przyspiesza od 0 do "setki" w czasie 4,4 s (4,2 s z pakietem Sport Chrono), a prędkością maksymalną jest 289 km/h. Panamera 4S Diesel z 8-cylindrowym silnikiem została po raz pierwszy połączona ze stałym napędem na obie osie. Auto pojedzie maksymalnie 285 km/h i jest obecnie najszybszym na świecie samochodem z silnikiem Diesla. Setka pojawia się w czasie 4,5 s (4,3 s z pakietem Sport Chrono), a średnie zużycie paliwa wynosi 6,7-6,8 l/100 km (176-178 g CO2/km).

Nowe Porsche Panamera można już zamawiać. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów 5 listopada 2016 r. Ceny w Polsce startują od 523 620 PLN z VAT za model Panamera 4S. Panamera 4S Diesel kosztuje od 543 540 PLN, a Panamera Turbo od 746 190 PLN. 

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku