Design nowego Mercedesa Klasy A stanowi kolejny etap ewolucji języka projektowego marki ze Stuttgartu. Cechy charakterystyczne to poszerzony grill oraz pochylony do przodu profil przedniego pasa. Kolejne znaki rozpoznawcze to szerokie, smukłe reflektory główne oraz dwuczęściowe tylne lampy. Na linii bocznej łatwo dostrzec redukcję przetłoczeń biegnących po karoserii.
Sprawdź: TEST Mercedes-Benz GLA: podniesiona Klasa A
Czwarte wcielenie auta nieco urosło, dzięki czemu ma być bardziej przestronne i dawać kierowcy lepszą widoczność we wszystkich kierunkach. Nadwozie mierzy 4419 mm długości (poprzednik 4299 mm), jest szerokie na 1796 mm (poprzednik 1780 mm), a jego wysokość to 1440 mm (poprzednik 1433 mm). Rozstaw osi liczy 2729 mm co daje +30 mm (poprzednik 2699 mm). Nieznacznie zwiększyła się dzięki temu też przestrzeń ładunkowa - objętość bagażnika wzrosła o 29 litrów, dając tym samym okrągłe 370 litrów pojemności. Dzięki podzieleniu tylnych lamp udało się także zwiększyć otwór załadunkowy o 20 cm, a podłogę bagażnika wydłużono o 11,5 cm.
Zupełnie nowe wnętrze
Kabinę nowej Klasy A zaprojektowano w zupełnie nowy sposób. Deska rozdzielcza dzieli się na dwie trójwymiarowe, poziome sekcje. Dolna część jest w wyraźny sposób oddzielona od górnej. Standardowy panoramiczny kokpit umieszczono w górnych partiach deski, ale po raz pierwszy został pozbawiony jakichkolwiek osłon. Wzrok przyciągają również sportowo stylizowane kratki nawiewu, kształtem przypominające turbiny. Klasa A w wielu aspektach wzoruje się na luksusowych modelach Mercedes-Benz. Przykładem jest choćby wielofunkcyjna kierownica przypominająca tą z Klasy S. Również przednie fotele oferują komfortowe udogodnienia znane z wyższych klas, w tym wentylację i funkcję masażu. Wysoką jakość wykończenia wnętrza podkreślać będzie szeroki wybór wysokiej próby materiałów.
Sportowo: Mercedes-AMG C43 Cabrio: do robienia wrażenia
Elektroniczne wyświetlacze wpasowane w deskę oraz zaawansowany interfejs samochodu, wprowadzają użytkowników w epokę cyfrową. Z autem można się komunikować za pomocą głosu, wydawać rozmaite polecenia, a także dowolnie konfigurować wygląd danych prezentowanych na ekranach. Kompaktowa nowość to pierwszy Mercedes-Benz z nowym systemem MBUX, korzystającym z szybkich procesorów oraz wydajnej karty graficznej. Poza obsługą głosową ekran główny będzie reagował na dotyk. Ustawienia i funkcje będzie można wybierać także przy pomocy kontrolnego gładzika zainstalowanego w tunelu środkowym.
Silniki
Mercedes-Benz Klasy A na początku będzie dostępny z trzema silnikami (dwa benzynowe i jeden wysokoprężny). Nowością jest doładowany 4-cylindrowiec o pojemności 1.3 litra, generujący 160 KM i 250 Nm (wersja A200). Większy silnik o pojemności 2.0 litra, generujący 221 KM i 350 Nm, pojawi się pod oznaczeniem A250. Z czasem ofertę poszerzy słabsza wersja 1.3 litra (A180). Jednostka wysokoprężna dotyczy 4-cylindrowego motoru o pojemności 1.5 litra i mocy 114 KM i 260 Nm (A180d). Motory będą łączone w zależności od wersji z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Benzynowy silnik 2.0 będzie występował w połączeniu z napędem 4MATIC, podobnie jak to się miało w przypadku poprzedniej generacji Klasy A.
Nowy Mercedes-Benz Klasy A pojawi się w sprzedaży na świecie już w marcu.