Teraz zarówna Alpina B5, jak i D5 S oparte na nowym wydaniu BMW serii 5 (więcej o tym aucie TUTAJ), wyglądają nieco bardziej agresywnie niż ich poprzednicy. Auta mają nowy przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, zupełnie nowe lampy wyposażone w najnowszą technologię oświetlenia oraz bardzo charakterystyczne 20-calowe kute felgi aluminiowe. Pod tylnym zderzakiem dochodzi wyprowadzony na dwie strony sportowy układ wydechowy z czterema groźnymi końcówkami. Samochody można zamówić w przeróżnych kolorach, wśród których znajdują się ekskluzywne lakiery Alpina Blue i Alpina Green.
Przeczytaj również: Debiutuje BMW Alpina XB7! To luksusowy mastodont z najwyższej półki - WIDEO, GALERIA
Zmiany wnętrza są niewielkie. Warto zaznaczyć, że modernizacja objęła cyfrowy zestaw wskaźników marki Alpina i ręcznie obszywaną sportową kierownicę. Modele, jak na auta marki Alpina przystało, posiadają również indywidualnie numerowaną tabliczkę produkcyjną, a klienci mogą zamawiać indywidualnie projekty wnętrz dopasowane do oczekiwań.
Alpina B5 jest napędzana przez benzynowy silnik 4.0 litra V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 621 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc umożliwia sedanowi rozpędzenie się od 0 do 100 km w 3,4 sekundy oraz pędzić maksymalnie z szybkością 330 km/h. Alpina B5 Touring „setkę” osiąga w 3,6 sekundy i rozpędzi się do 322 km/h.
Zobacz także: Nowa Alpina D3 S. To miękka hybryda z potężną mocą
Z kolei Alpina D5 S ma rzędowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3.0 litra z doładowaniem. Moc tego diesla wynosi 408 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa tylko 4,4 sekundy, a szybkość maksymalna została ustalona na 286 km/h. Alpina D5 S Touring jest odrobinę wolniejsza - „setkę” osiąga w 4,6 s i pojedzie z maksymalną prędkością 283 km/h.
Jednostki napędowe zostały połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc na wszystkie koła. Oba modele mogą być również wyposażone w opcjonalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Alpina trzyma się swojego charakterystycznego motywu wydajności, jakim jest mocny układ hamulcowy z potężnymi niebieskimi zaciskami, które chwytają tarcze o średnicy 395 mm z przodu i 398 mm z tyłu. Jeśli to nie robi imponującego wrażenia, opcjonalny układ hamulcowy o wysokiej wydajności dodaje tarcze kompozytowe i specjalne klocki hamulcowe dla „wyższych rezerw termodynamicznych i bardziej bezpośredniego sprzężenia zwrotnego z pedałem”. Inne elementy wpływające na wydajność auta to sportowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami, a także krótsze i sztywniejsze sprężyny. Warianty Touring idą o krok dalej, ponieważ mają tylne zawieszenie pneumatyczne, aby zapewnić zrównoważone właściwości jezdne niezależnie od ładunku.
Sprawdź: Czekasz na BMW M3, ale boisz się ogromnych nerek? Oto nowa Alpina B3 Sedan - GALERIA, WIDEO
Alpina B5 i Alpina D5 S są dostępne na zamówienie, a rozpoczęcie dostaw aut do klientów planowane jest na październik 2020 r. W Niemczech ceny B5 rozpoczną się od 117 700 euro za sedana i 120,700 euro za kombi. D5 S jest tańszym wariantem rozpoczynającym się od 92 500 euro za sedana lub od 95 500 euro za kombi.