Najlepiej sprzedający się w Europie model samochodu marki Hyundai, debiutuje w kolejnej odsłonie. Hyundai Tucson nowej generacji w odmianie N Line łączy w sobie dynamiczny design, wygodę i zaawansowane funkcje łączności z inspirowaną sportami motorowymi stylizacją i charakterem N Line. Podobnie jak model standardowy, auto z plakietką N Line na grillu wyróżnia się progresywnym designem, łączącym ostre linie, kąty i kształty, a także nowymi charakterystycznymi dla Tucsona parametrycznymi, ukrytymi światłami. Wykończenie N Line ma również wyraźne parametryczne wzory. Osłona chłodnicy jest wyższa i szersza niż w bazowym modelu. Zderzak utrzymany w trapezoidalnym kształcie ma większy wlot powietrza w stosunku do wersji standardowej. Lampy czołowe wyposażono w efektowne czarne obramowania. Listwy boczne i osłony błotników polakierowano w kolorze nadwozia, a lusterka boczne i linię biegnącą nad oknami błyszczącą czernią. Uzupełnieniem są specjalne 19-calowe felgi aluminiowe. Przy zamówieniu wybierać można będzie spośród siedmiu kolorów nadwozia.
Sportowy wygląd wnętrza
Hyundai Tucson N Line otrzymał w komplecie nieco inne wnętrze. Pojawiła się portowa stylistyka wnętrza N Line i specjalny pakiet kolorów. Sportowe fotele noszą logo N i są wykończone czarnym zamszem i skórą oraz czerwonymi przeszyciami. Na tapicerce drzwi również widać czerwone szwy, a szara tkanina jest ozdobiona czerwonymi akcentami. Kierownica została przyozdobiona logo N. Emblematy N znajdują się także na skórzanej gałce zmiany biegów lub osłonie konsoli drążka zmiany biegów, w zależności od wybranej przekładni. Czarna podsufitka nadaje wnętrzu jeszcze bardziej sportowego charakteru. Pozostałe elementy wyróżniające wersję N Line to metalowe nakładki na pedały, podnóżek oraz inne listwy progowe.
Zmienione prowadzenie dla wybranych silników
Hyundai Tucson N Line podobnie jak wersja tradycyjna, jest dostępny z elektronicznie sterowanym zawieszeniem (ECS), które dzięki technologii adaptacyjnego tłumienia zapewnia dodatkową elastyczność na drodze. Dzięki ECS inżynierowie Hyundaia osiągnęli bardzo wszechstronne zachowanie podczas jazdy, dopasowujące się do sytuacji i preferencji kierowcy.
Test poprzednika: Najczęściej kupowany Hyundai w Polsce nigdy dotąd nie wyglądał tak zaczepnie. To Hyundai Tucson N Line
ECS automatycznie i stale kontroluje zawieszenie pojazdu, aby zapewniać najlepsze osiągi i komfort jazdy. Osiąga to, biorąc pod uwagę warunki jazdy, takie jak prędkość, nawierzchnia drogi, pokonywane zakręty, wymagania dotyczące hamowania i przyspieszenia. Kontrolując siłę tłumienia na każdym kole, ECS redukuje przechyły, pochylenie i ruch pionowy, poprawiając jazdę i obsługę. Inżynierowie z Centrum Technicznego Hyundai Motor Europe (HMETC) stworzyli osobne, zoptymalizowane ustawienia parametrów ECS dla wersji N Line z 48-woltowym napędem hybrydowym. Dzięki temu samochód zapewnia jeszcze więcej frajdy z jazdy. Uzyskano lepsze tłumienie drgań i większą zwinność. ECS reaguje szybciej i silniej zarówno na ruchy nadwozia, jak i polecenia kierowcy. W trybie normalnym inżynierowie utrzymali dobry komfort jazdy w ruchu miejskim. Natomiast tryb Sport został udoskonalony i oferuje lepszą kontrolę i informacje zwrotne w całym zakresie prędkości. Układ kierowniczy również działa inaczej w tych wariantach. Jest bardziej wyśrodkowany i stawia nieco większy opór na kierownicy.
Układ napędowy
Podobnie jak w przypadku wersji standardowej, Tucson N Line jest dostępny z różnymi układami napędowymi, zróżnicowanymi zarówno pod względem mocy, jak i wydajności. Wszystkie układy napędowe są oparte na silniku benzynowym 1.6 T-GDI Smartstream.
- 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid (265 KM)
- 1.6 T-GDI Hybrid (230 KM)
- 1.6 T-GDI 7DCT 48V (180 KM)
- 1.6 T-GDI 7DCT 48V (150 KM)
- 1.6 T-GDI 6MT (150 KM)
Szereg funkcji technologicznych zapewnia intuicyjną obsługę, w tym w pełni konfigurowalny cyfrowy kokpit, który składa się z nowego 10,25-calowego wyświetlacza cyfrowych zegarów i 10,25-calowego ekranu dotykowego systemu multimediów z fabryczną nawigacją i łącznością Bluelink. Auto oferuje również technologię Multi-Air. Polega ona na połączeniu bezpośrednich i pośrednich nawiewów powietrza do klimatyzacji i ogrzewania, aby stworzyć przyjemniejsze środowisko wewnętrzne z delikatniejszym przepływem powietrza. Trzystrefowa klimatyzacja obsługuje pasażerów na przednich i tylnych fotelach. Ponadto wentylowane fotele z przodu i podgrzewane fotele z przodu i z tyłu zapewniają dodatkowy komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerom.
Bezpieczeństwo
Ponadto TUCSON N Line Nowej Generacji został wyposażony w pakiet wspomagający kierowcę i aktywny pakiet bezpieczeństwa. Funkcja wyświetlania widoku z martwego pola (BVM) poprawia widoczność, pokazując widok z kamery umieszczonej w lusterku na zestawie wskaźników, gdy włączony jest kierunkowskaz. Natomiast asystent jazdy autostradowej (HDA) utrzymuje samochód na środku pasa, dostosowując prędkość w oparciu o dane nawigacyjne i natężenie ruchu, na przykład podczas pokonywania zakrętów na autostradach. Dodatkowo system zdalnego parkowania (RSPA), który jest dostępny w modelach hybrydowych i hybrydowych typu plug-in, umożliwia samodzielne parkowanie samochodu, odciążając kierowcę w trudnych sytuacjach parkingowych. Szereg innych systemów bezpieczeństwa przyczynia się do poprawy widoczności, chroniąc pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach oraz zapobiegając kolizjom.
Hyundai Tucson N Line będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku, natomiast warianty hybrydowe i hybrydowe typu plug-in będą dostępne od lata 2021 roku.