Lexus LS obecny na rynku od blisko 4 lat, otrzymał potrzebne aktualizacje, które pozwolą lepiej stawić czoła niemieckim konkurentom. Sedan już od strony wizualnej będzie się trochę różnił. Reflektory wyglądają nieco inaczej niż wcześniej, ponieważ zmienił się ich kształt, a technologia oświetlenia została wzbogacona o adaptacyjny system świateł drogowych, debiutujący w 2019 roku w Lexusie RX. Matryca lamp pozwala wycinać i doświetlać poszczególne sekcje drogi, nie powodując oślepienia innych kierowców, rowerzystów oraz pieszych.
Sprawdź również: Lexus LS 500 przenosi w świat luksusu mimo koszmarnych multimediów - TEST, OPINIA
Lexus majstrował również przy przednim zderzaku i grillu. W kratce potężnego wlotu powietrza pojawił się duży moduł czujnika radaru, który ma swój własny spryskiwacz. Trochę inaczej wygląda także tylny zderzak z końcówkami wydechowymi oraz świetlne wypełnienie lamp tylnych. Nowością jest fantazyjny kolor o nazwie Gin-ei Luster, charakteryzujący się niebywale gładką fakturą przypominającą lustro. Doszły nowe wzory obręczy kół oraz nie zabraknie dodającego pazura pakietu stylizacyjnego F Sport.
Podczas gdy wnętrze zostało w dużej mierze przeniesione, zmiany mocno dotknęły elementy technologiczne. Pojawia się nowy ekran systemu audio-nawigacyjnego o przekątnej 12,3-cala, który został wysunięty z deski bliżej wnętrza, aby pozwolić teraz na łatwiejszą obsługę dotykową. Multimedia lepiej dogadują się ze smartfonadmi i obsługują łączność Apple CarPlay i Android Auto. W konfiguratorze będzie można znaleźć nowe tapicerki i elementy dekoracyjne wnętrza. Limuzyna otrzymała więcej asystentów jazdy, w tym układ wspomagania parkowania, potrafiący przejąć całkowicie kontrolę nad pojazdem w momencie wjeżdżania na miejsce postojowe (automatyczne sterowanie kierowaniem, przyspieszaniem, hamowaniem i zmianą biegów).
Testowaliśmy: Wyjątkowe GT. Oto 5 rzeczy, którymi Lexus LC 500 zawstydza rywali - OPINIA
Zmiany te mogą wydawać się niewielkie, ale to dlatego, że głównym celem Lexusa była poprawa komfortu. Lexus informuje, że adaptacyjne zawieszenie zostało zoptymalizowane, aby zapewnić jedwabiście gładką jazdę, dodatkowo wzmocnioną przez zmiany wprowadzone w stabilizatorach i mocowaniach silnika. Nawet pokrowce na siedzenia mają teraz głębsze punkty przeszycia wraz z wypełnieniem o niższej sprężystości, aby poprawić komfort siedzenia i efekt pochłaniania wibracji.
Lexus LS 500 konwencjonalnie napędzany podwójnie doładowanym 3.5-litrowym V6, będzie miał teraz nieco lepsze osiągi. Moc została zwiększona oraz zoptymalizowano oprogramowanie skrzyni biegów. Szczegółów dotyczących danych technicznych Lexus na razie nie podaje. W bardziej ekologicznym LS 500h układ hybrydowy ma być wydajniejszy i uruchamiać się częściej niż przedtem. W pojazdach udoskonalono także system aktywnej kontroli hałasu i wzmocnienia dźwięku silnika.