Na tle standardowego sedana A3, model S3 Limousine stylistycznie wyróżnia się sportowym wyglądem. Zmieniono deign zderzaków i osłony chłodnicy. Inne są też wloty powietrza, progi, tylny spoiler i lusterka boczne. Układ wydechowy wyposażono w cztery chromowane końcówki rur wydechowych. W wnętrzu odnajdziemy nowe trójwymiarowe listwy dekoracyjne w czarnym kolorze, zestaw wskaźników z szarymi tarczami, a także sportowe fotele (w opcji jeszcze bardziej bezkompromisowe fotele sportowe S).
Turbodoładowana jednostka napędowa wariantu S3 Limousine, oprócz imponującej mocy może pochwalić się potężnym momentem obrotowym wynoszącym 380 Nm. W silniku zastosowano takie rozwiązania jak układ zmiennych faz rozrządu Audi Valvelift, system zarządzania temperaturą z modułem zaworów suwakowo-obrotowych, podwójny wtrysk, czy kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą jednostki. W napędzie na cztery koła quattro wykorzystano szybko reagujące sprzęgło płytkowe, rozdzielające moment obrotowy między obie osie.
Przeczytaj też: Nowe Audi S8 w Polsce: cena sportowej limuzyny 552 540 zł
300-konny silnik i doskonała trakcja pozwalają na osiągnięcie pierwszej "setki" w znakomitym czasie 4,9 sekundy w wariancie ze skrzynią S-tronic i 5,3 sekundy w przypadku przekładni manualnej. Jak w większości nowych sportowych samochodów, także w Audi S3 sedan prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Według zapewnień producenta wyczynowe osiągi nie muszą być okupione wysokim apetytem na paliwo - sportowa limuzyna ma spalać odpowiednio 6,9l (S-tronic) lub 7,0l (skrzynia ręczna) na 100 km.
Usportowione zawieszenie obniżono o 25 mm względem standardowego A3. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazł się elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride. Aby zapewnić odpowiednią skuteczność hamowania, w S3 zastosowano masywne przednie tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm. Standardem są 18-calowe felgi ze stopów lekkich. Napędzane elektrycznie progresywne wspomaganie kierownicy zmienia przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół.
Chcąc stać się posiadaczem usportowionego sedana ze stajni Audi, musimy przygotować się na wydatek co najmniej 169 570 zł w przypadku skrzyni manualnej. Wariant z automatyczną przekładnią S-tronic kosztuje 178 370 zł.