333 km/h za kierownicą SUV-a. Tak przyspiesza 962-konne Porsche Cayenne Turbo

i

Autor: MotorOli.de 333 km/h za kierownicą SUV-a. Tak przyspiesza 962-konne Porsche Cayenne Turbo

333 km/h za kierownicą SUV-a. Tak przyspiesza 962-konne Porsche Cayenne Turbo - WIDEO

2020-07-13 16:34

Napędzane 4-litrowym V8 Porsche Cayenne po tuningu to prawdziwy supersamochód na szczudłach. Ważący niemal 2,4 tony SUV otrzymał potężny zastrzyk mocy i momentu obrotowego, dzięki czemu bez trudu przekracza barierę 300 km/h. Na filmie autorstwa MotorOli.de widać, jak Cayenne pędzi po niemieckiej autostradzie z prędkością 333 km/h.

Ważącego 2380 kg Porsche Cayenne nie jest raczej łatwo rozpędzić do prędkości bliskich 300 km/h, prawda? Specjaliści z HGP Turbo postanowili zmierzyć swój projekt z prawami fizyki i poddali niemieckiego SUV-a modyfikacjom, które pozwoliły mu rozpędzać się z imponującą lekkością. 4-litrowe V8 pod maską Porsche generuje teraz 962 KM i 1250 Nm. 

SprawdźRodzinne starcie na prostej! Audi RS 4 Avant vs. Audi RS 7 Sportback - WIDEO

To liczby, które wystarczyły youtuberowi MotorOli.de do rozpędzenia Porsche powyżej 300 km/h. W przypadku seryjnego Cayenne Turbo, prędkość maksymalna wynosi 286 km/h. Samochód po tuningu bez kłopotu rozpędza się do 324 km/h według danych z GPS i 333 km/h według wskazań licznika. 

Szalony SUV, na pierwszy rzut oka w ogóle nie zdradza swojej mocy. Z zewnątrz nie sposób poznać, że zamiast seryjnej jednostki, pod maską kryje się zmodyfikowany motor. Wewnątrz, wszystkie wygody znane z Cayenne pozostały na miejscu. Z jednej strony, trudno nazwać Porsche "sleeperem", lecz z drugiej - ten egzemplarz z pewnością zaskoczy na drodze niejednego właściciela rasowego supersamochodu.

Nie przegapTak tonie Porsche Panamera w jeziorze w Iławie! Jak do tego doszło? - ZOBACZ WIDEO

Ci, którzy chcieliby mieć tak szybkie Cayenne w swoim garażu, muszą słono zapłacić za modyfikacje. Koszt tuningu podwójnie doładowanego V8 wynosi około 30 000 euro, co przekłada się na 134 000 złotych. Sensowny, kompaktowy hot-hatch, czy pakiet modyfikacji do SUV-a Porsche? Ci, którzy mają w garażu Cayenne Turbo, raczej nie będą mieli takich dylematów.

Zobacz WIDEO: