Auto stylistycznie znacznie różni się od standardowego TT. Zmiany to ruże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą, a także umocowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler i dwie owalne końcówki rur wydechowych. Dynamiczną stylistykę podkreślają po bokach aerodynamicznie uformowane progi.
Przeczyatj: TEST Audi TT Roadster 2.0 TFSI quattro: poczucie wolności
Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED. Dają one wyjątkowo homogeniczne i kontrastowe światło. Można je bezstopniowo regulować, nie rzuca cienia i nie wymaga stosowania reflektorów. Dlatego właśnie diody organiczne w stylistyce 3D są wydajne, lekkie i atrakcyjne wizualnie. Każde światło tylne to cztery wyjątkowo wąskie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Diodowe światła tylne i diodowe reflektory przednie, to w Audi TT RS standard. W opcji można zamówić przednie inteligentnie sterowane światła diodowe Matrix.
.
Wydajny silnik
Silnik 2.5 TFSI o mocy 400 KM i 480 Nm, przesyła siły do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem błyskawicznie przełączającej, siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło swobodnie rozdziela moc między osiami. Zapewnia to dobrą przyczepność i ogromną radość z jazdy. Selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami sprawia, że samochód jest jeszcze bardziej zwrotny i bezpieczniejszy. Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może wpływać na pracę napędu na cztery koła quattro oraz innych podzespołów, takich jak: układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i układu wydechowego. Audi drive select ma cztery tryby: comfort, auto, dynamic i individual. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.
Zobacz: Rodzina Audi A6 po lekkim liftingu z lepszym wyposażeniem
Audi TT RS otrzymało bezpośrednio działający układ kierowniczy, który sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Za 19-calowymi felgami (20-calowe w opcji), pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów.
.
Podrasowane wnętrze
Centrum dowodzenia stanowi we wnętrzu 12,3-calowy monitor cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego widoku RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Dodatkowo, Audi virtual cockpit może pokazać specjalny sygnał wizualny informujący o osiągnięciu granicznej ilości obrotów. Po raz pierwszy w gamie samochodów typu RS, skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, posiada obok przycisków wielofunkcyjnych dwa przyciski satelitarne, z których jeden służy do uruchamiania samochodu, a drugi do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ręce osoby prowadzącej auto spoczywają cały czas na kierownicy. Wciśnięcie przycisku na konsoli środkowej steruje klapami w układzie wydechowym, przez co reguluje brzmienia silnika.
Nie przegap: TEST Audi R8 V10 Plus 5.2 FSI quattro: drogowy myśliwiec
W ofercie Audi dla modelu TT RS znajduje się również szereg najnowszych rozwiązań technicznych z dziedziny infotainment. Opcjonalnie zamówić można nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania naturalnym językiem oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi Hotspot. Audi phone box umożliwia indukcyjne ładowanie telefonu komórkowego i sprzężenie go z anteną samochodową, co z kolei zapewnia zwiększony zasięg. Audi smartphone interface pozwala na wyświetlenie wybranych aplikacji komórkowych bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Ukoronowaniem gamy systemów infotainment jest oferowany z myślą o najbardziej wybrednych miłośnikach muzyki sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System.
Sprzedaż nowego Audi TT RS w Europie rozpocznie się jesienią tego roku.