5 cylindrów pod maską! Nowe Audi RS3 Sportback i Audi RS3 Limousine już gotowe

2021-06-12 16:56

Choć premiery nowej generacji Audi RS3 jeszcze nie było, to właściwe już wiemy, jak ten samochód będzie wyglądać. Audi Sport odpowiedzialne za produkcję najmocniejszych aut z logo czterech pierścieni, opublikowało zdjęcia całej dywizji modeli spod literek RS i R. Na pierwszym planie znalazły się dwa auta, na które świat cały czas czeka - Audi RS3 Sportback i Audi RS3 Limousine. Mimo oklejenia tych pojazdów maskującą folią, cech charakterystycznych nie da się nie dostrzec.

Audi Sport GmbH może się pochwalić największą gamą modelową w swojej historii, która liczy 15 różnych modeli aut. Pojazdy z dywizji R i RS biją rekordy sprzedaży na świecie, co potwierdzają świetnie wyniki. W 2020 roku spółka-córka Audi dostarczyła do rąk klientów ponad 29 300 pojazdów - to absolutny rekord jak dla producenta samochodów wyczynowych. Najmłodszymi reprezentantami rodziny RS będą za chwilę dwie nowości - Audi RS3 Sportback i Audi RS Limousine.

Wiadomo już, że cztery pierścienie tradycyjnie wykorzystają w budowie 5-cylindrowy motor o pojemności 2.5 litra, łączony z dwusprzęgłową skrzynią biegów i napędem quattro. Potwierdzają to jasno cyfry, które pojawiły się na okleinie zamaskowanych modeli pokazanych na zdjęciach. 1-2-4-3-5 to kolejność zapłonów w silniku 2.5 TFSI.

Test poprzednika: Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI quattro: kompakt z piekła rodem

Aby kompaktowe RS-trójki mogły z powodzeniem rywalizować z Mercedesem-AMG A45 S i Mercedesem-AMG CLA45 S, moc będzie musiała być wyższa niż w autach poprzedniej generacji (wersja po liftingu legitymowała się mocą 400 KM). Aktualnie gorące gwiazdy są napędzane 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem o mocy 421 koni mechanicznych, a za sprawą napędu na cztery koła 4MATIC+ i szybkiej skrzyni biegów, AMG A45 S od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,9 s i pojedzie z maksymalną szybkością 270 km/h. Mówi się więc, że RS3 może mieć moc od 420 do nawet 450 koni mechanicznych oraz tryb pozwalający przekazać niemal pełną moc na tylną oś i pozwolić na jazdę w efektownym drifcie.

Na zdjęciach udostępnionych przez Audi Sport doskonale widać, że nowe RS3 otrzymają bardziej napompowane błotniki, większe wloty powietrza w przednim zderzaku oraz tylne zderzaki z dyfuzorami i charakterystycznymi owalnymi końcówkami układu wydechowego. Do tego spoilery progowe, duże koła oraz kryjące się za felgami wielkie tarcze hamulcowe. To już zwyczajnie widać i od strony designu zaskoczeń nie będzie. Czekamy już tylko na oficjalne informacje o technice zastosowanej pod skórą oraz osiągach. Nowe kompaktowe RS-ki zadebiutują już niebawem.

Nasi Partnerzy polecają