W ostatnim czasie hot-hatche są trochę jak SUV-y - każdy producent samochodów chce mieć swojego. W końcu młodzi też muszą czymś jeździć, a ci, którzy lubią szybkie i zwrotne samochody, będą celować w gorący segment C. Tym razem na celowniku redakcji motoryzacyjnej CarWow, znalazło się czterech zawodników z Niemiec i jeden ze Stanów Zjednoczonych.
Jak w każdym innym teście, Brytyjczycy, chcąc uczciwie wyłonić zwycięzcę, wystartowali autami w trzech konkurencjach: wyścigu na 1/4 mili ze startu zatrzymanego, wyścigu z tzw. "rolki" oraz testu hamulców. Zanim zaczniemy, poznajmy zawodników.
Każdy z przedstawionych uczestników na papierze ma naprawdę równe szanse na wygraną. Czynnik, który zadecyduje o zwycięstwie to przede wszystkim napęd i szybkie przełożenia. Który z najpopularniejszych hot-hatchy na rynku poradził sobie najlepiej? Zobaczcie to na zamieszczonym materiale wideo.
BMW M140i
To ostatnie w historii BMW serii 1, którego tylną oś napędza 3-litrowy rzędowy silnik. Turbodoładowana jednostka wytwarza 335 KM i 368 Nm momentu obrotowego. Katalogowo producent podaje, że sprint od 0 do 100 km/h wynosi 4,4 sekundy, lecz wszystko zależy od nawierzchni.
Mercedes-AMG A35
Aktualnie najnowszy hot-hatch na rynku, który jak zapowiedział producent, doczeka się jeszcze dwóch mocniejszych wersji. Pod maską znajduje się 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Dzięki napędowi 4MATIC i dwusprzęgłowej przekładni automatycznej pierwsza setka pojawi się na ekranie po 4,7 s.
Volkswagen Golf R & Audi S3
Nie opiszemy ich osobno, bo to właściwie motoryzacyjne rodzeństwo. Obydwa auta dysponują 2-litrowym silnikiem o czterech cylindrach, generującym moc 310 KM i 400 Nm momentu. S3, jak i Golf R mają napęd na wszystkie koła, lecz w Audi mamy do czynienia z quattro, a w Golfie z systemem 4Motion.
Ford Focus RS
W odróżnieniu od całej reszty nie pochodzi ze Starego Kontynentu, co już na starcie czyni go w tym zestawieniu wyjątkowym. Tego rasowego kompakta napędza czterocylindrowa jednostka 2.3 EcoBoost, generująca moc 350 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak większość, posiada fenomenalny napęd na wszystkie koła, lecz współpracuje z manualną skrzynią biegów, co w sprincie na 1/4 mili może nieco zmniejszyć jego szansę na wygraną. Na papierze od 0 do 100 km/h RS potrzebuje 4,7 s.
WIDEO - pojedynek gorących kompaktów