Start produkcji Volkswagena Transportera w Hanowerze, był początkiem historii marki Volkswagen Samochody Użytkowe. - VW Bus jest związany z Hanowerem jak herbatniki Leibniz, pióra Pelikana czy opony Continentala - mówi o Transporterze dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. - Do dzisiaj w stolicy Dolnej Saksonii wyprodukowano 9,5 miliona modeli z serii T - podkreśla Scholz i dodaje - Robimy wszystko, aby także przez kolejne 60 lat wytwarzać Transportera w Hanowerze.
Produkcja Transportera, czyli "woła roboczego czasów gospodarczego cudu" zaczęła się w 1950 roku w Wolfsburgu. Gdy w 1954 roku z taśmy zjechał stutysięczny Bulli stało się jasne, że trzeba wybudować nową fabrykę specjalnie na potrzeby Transportera. Wydajność głównego zakładu w Wolfsburgu okazała się daleko niewystarczająca do zaspokojenia popytu. Równolegle z Garbusem można było wyprodukować 80 egzemplarzy Bulli, a potrzeba było 330.
Sprawdź: Volkswagen Transporter T6: CENNIK szóstej generacji vana
Profesor Heinrich Nordhoff, wówczas Dyrektor Generalny Volkswagenwerk GmbH, zdecydował się na postawienie fabryki w Hanowerze. W północnej części miasta, nad Kanałem Śródlądowym i blisko autostrady, w dzielnicy Stöcken, w połowie lutego 1955 roku rozpoczęły się pierwsze prace. Równocześnie Volkswagen zaczął szkolenie nowych pracowników do produkcji Transportera. Codziennie o 4.10 wyruszali z dworca specjalnym pociągiem do Wolfsburga, gdzie wdrażali się w produkcję Transportera. A praca w zakładzie Volkswagena była bardzo pożądana, bowiem płacono ponad dwa razy więcej niż gdzie indziej (średnio 2,50 marki za godzinę, zamiast 1,20 marki). Już 12 miesięcy później, 8 marca 1956 roku w nowo wybudowanym zakładzie produkcji Transporterów wyprodukowano pierwsze egzemplarze Bulliego.
Volkswagen T1 odniósł ogromny sukces na całym świecie. W 1962 roku załoga świętowała wyprodukowanie milionowego Transportera "made in Hanower". Po T1 w 1967 roku rozpoczęła się produkcja następcy – modelu T2; w roku 1979 pojawił się T3, w 1990 r. T4, a w roku 2003 – T5. Od 2015 roku w Hanowerze jest wytwarzany model T6, który kontynuuje sukces poprzedników. Dzisiaj fabryka zatrudnia 14.500 pracowników.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku